swc

swc

خاطره بهروز افخمی از نوع نگاه کردن امام (ره) به میهمانانش

خاطره بهروز افخمی از نوع نگاه کردن امام (ره) به میهمانانش

 

بهروز افخمی که در سال‌های ابتدایی انقلاب در تلویزیون مشغول کار بوده و علاوه بر تدوین، عکاسی هم می‌کرده، خاطره‌ای از دیدار با امام (ره) تعریف می‌کند که نشان از توجه و دقت‌نظر بالای امام (ره) دارد.

افخمی با اعلام اینکه در این دیدار تقریبا خصوصی با امام (ره) فراتر از یک دیدار معمولی را تجربه کرده است، می‌گوید: این دیدار خیلی فراتر از آنچه که فکر می کردم بود و علاقمندی‌ام به امام (ره) بیشترشد، چون آن روز چیزی در رفتار امام دیدم که برایم خیلی جالب و هیجان انگیز بود، در آن دیدار که حدود 30، 35 نفری حضور داشتند امام جلوی پنجره ای نشسته بود و این گروه هم روبروی ایشان نشسته بودند و به حرف های امام گوش می دادند.


در حین گفتگو و برای گرفتن نماهای بسته تر از چهره امام (ره) من یواش یواش پررویی کردم و رفتم جلوی پنجره نشستم که بتوانم نیم‌رخ بگیرم بعد اتفاقی افتاد که اصلا پیش‌بینی‌اش نمی‌کردم، امام داشت به همه کسانی که برایشان حرف می‌زد نگاه می‌کرد و من متوجه نبودم که این کار را برای رعایت ادب به طور مساوی انجام می‌دهد یعنی همه را دونه‌دونه همین طوری که حرف می‌زند لحظه‌ای نگاه می کرد، اما من از گروه جدا شده بودم و آمده بودم این طرف، بنابراین امام خودش را موظف دید که من را هم نگاه کند یعنی دائم برمی‌گشت و بعضی جمله ها را خطاب به من می‌گفت و من دست پاچه شدم، اصلا نمی‌دانستم چگونه عکاسی کنم ولی خیلی زود متوجه شدم که این کار را برای رعایت ادب انجام می دهد، در واقع این کار را انجام می داد که من حس نکنم جدا افتادم و مورد بی‌اعتنایی قرار گرفتم. وقتی فهمیدم قضیه از این قرار است اعتماد به نفسم را به دست آوردم و چند تا کلوزآپ خیلی خوب از امام گرفتم.

وی اضافه می‌کند: فکر می‌کنم عکس‌های این دیدار در خانه مادرم باشد البته نگاتیوش را نگه نداشتم و دادم به روزنامه کیهان که آن موقع آقای مهدیان اداره می‌کرد. چون تنها عکاسی که در آن جمع حاضر بود من بودم و از من خواستند که نگاتیوها را به آنها بدهم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد