swc

swc

جمهوری اسلامی امانت الهی

تاملی در دیدگاه های امام خمینی درباره جایگاه و منزلت نظام جمهوری اسلامی و مسئولیت های اساسی برای حفاظت و بقا و تداوم آن.

ـ امام خمینی محتوای نظام جمهوری اسلامی را احکام و قوانین مترقی و رهایی بخش اسلام می دانند و یادآور می شوند از آنجا که حفظ و صیانت از اسلام واجب است حراست و محافظت از جمهوری اسلامی به دلیل محتوای غنی آن که احکام و قوانین الهی است واجب می گردد

ـ حضرت امام خمینی در وصیت نامه خویش جمهوری اسلامی ایران را « امانت الهی » می دانند . این تعبیر منتهای ارجمندی و رفعت جایگاه و مقام این نظام حکومتی را نمایان می سازد.

ـ حضرت امام خمینی در وصیت نامه الهی و سیاسی خویش هدف عظیم و مسئولیت بزرگی را مطرح می نمایند. این هدف و مسئولیت این است که ملت ایران « خصوصا » و جمیع مسلمانان جهان « عموما » در راه حفظ « نظام جمهوری اسلامی » که در ایران مستقر شده است تلاش نمایند و در راه ایجاد مقتضیات بقای آن و رفع موانع و مشکلات آن کوشش کنند

ـ صحیفه امام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی ج 6 ص 453 و 454

ـ وصیت نامه الهی ـ سیاسی امام خمینی موسسه تنظیم و نشر آثار امام ص 23

ـ قرآن کریم سوره بقره (2) آیه 124

ـ سوره مائده (5) آیه 63

ـ وصیت نامه الهی ـ سیاسی امام خمینی ص 23

نظام حکومتی با محتوای احکام و قوانین اسلام آرزوی همه انبیای الهی بوده است و آن مطهران در راه تحقق چنین حکومتی تلاش وافر و مجاهدت جانفرسا مبذول داشته اند و پس از آنان ائمه اطهار(ع ) در این راه جهاد و ایثار فراوان کرده اند .

عوامل استعمار خارجی و استبداد داخلی ماموریت داشتند با تمام جریان های فکری طرفدار جدایی دین از سیاست و مخالف با تشکیل نظام حکومتی اسلام رابطه برقرار کنند و آنها را در تعارض و تقابل با امام خمینی و روحانیت انقلابی قرار دهند و مانع پیروزی نهضت و تشکیل نظام جمهوری اسلامی شوند .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد