swc

swc

صحیفه امام - جلد اول (15)

نامه [به آقاى سید مصطفى خمینى (خانوادگى)]

زمان: 19 آبان 1343/ 5 رجب 1384

مکان: ترکیه، آنکارا

موضوع: سفارش به خانواده‏

مخاطب: خمینى، سید مصطفى‏

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

5 رجب 1384

نور چشمى، بحمد اللَّه تعالى با سلامت قبل از ظهر روز حرکت از قم وارد آنکارا شدم و له الشکر حالم خوب است، شماها نگران نباشید. آنچه از طرف خداوند تعالى مقدر شده است جمیل است. خداوند توفیق خدمت به همه ما عنایت فرماید. لازم است در موضوع مادر و خواهرها و احمد و بستگان به شما تأکید کنم، رضاى خداوند و رضاى من در حُسن سلوک با آنهاست. مادر خیلى احتیاج به خدمت دارد، باید از هر حیث مادى و معنوى رضایت او را به دست آورید، نگذارید نگرانى پیدا کند، راحتى او را فراهم کنید


بناست ما را به «بورسا» «1» که على المذکور یک شهر مذهبى است ببرند، اگر ممکن شد از آنجا هم اطلاع مى‏دهم. شما از سلامت خودتان مرا مطلع کنید. اگر ممکن شد کتابهاى درسى فقه مرا یعنى مکاسب و حواشى را به وسیله سفارت ایران بفرستید. کاغذ هم لا بد به وسیله سفارت باید بنویسید. تتمه پول زغال آقاى طباطبایى را بدهید. شهریه را اگر ممکن شد بگیرید بدهید. از خوراکى خشکبار از قبیل گز و پسته بفرستید مانع ندارد

باز هم تکرار مى‏کنم که حالم خوب است و محتاج استراحت بوده و هستم. جزئى وجهى به دخترها مى‏دادم، از وجه خمین و تتمه را از سهم سادات بدهید. شهریه مادر را بدهید. احمد را راضى نگه دارید، شهریه‏اش را بدهید  به من در تهران گفتند، اگر خانواده را بخواهید مى‏فرستیم، لکن صلاح نیست. اینجا به‏ ایشان بد خواهد گذشت، من هم از ناراحتى ایشان ناراحت خواهم شد. لباس لازم نیست بفرستید، مگر عبا در خاتمه سلامت همه را طالب هستم. به همه دوستان و اصحاب سلام مى‏رسانم و از همه امید عفو دارم. قهراً در وضع تخفیف داده مى‏شود. از خداوند متعال، حسن عاقبت و عافیت براى خودم و شماها خواستارم. و السلام علیکم.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

به گماشتگان سلام برسانید

به حضرتین اخوین محترمین «1» لدى الملاقاة «2» سلام مخصوص برسانید. و السلام‏

خمینى‏

 «وسیله» و «حاشیه» را هم بفرستید. شاید آنها را به وسیله پست هم براى سفارت ایران در آنکارا بفرستید، برسد. لکن بهتر آن است که به سازمان «3» رجوع شود و با اطلاع آنها باشد.

                        صحیفه امام، ج‏1، ص: 431

وکالتنامه [به آقاى سید مصطفى خمینى (تفویض وکالت و وصایت)]

زمان: 19 آبان 1343/ 5 رجب 1384

مکان: ترکیه، آنکارا

موضوع: تفویض وکالت و وصایت‏

مخاطب: خمینى، سید مصطفى‏

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

الحمد للَّه عَلَى السَّرَّاء و الضَّرَّاء «1» و السلام على محمد و آله الطاهرین‏

و بعد، نور چشم محترم که مورد وثوق این جانب است، وکیل است از طرف حقیر در کلیه امورم. آنچه از وجوه از قبیل سهمین مبارکین، مُطالب هستم به ایشان بدهند براى تأمین شهریه طلاب محترم؛ و وکیل هستند در اخذ و دستگردان سهمین مبارکین و هر نحو وجهى که باید به من برسد، و در اعطا به محالّ مقرر خود. و وصى این جانب هستند. و وصیتنامه‏ام در یکى از دفاتر موجود است. قضاى چندین سال صوم به عهده دارم احتیاطاً، و دو- سه سال هم نماز احتیاط کنند. کتب من از مصطفى است. اثاثیه خانه مطلقاً از مادر مصطفى است. بقیه وصیتنامه‏ام عمل شود. مراد از «نور چشمى» که در صدر ورقه نوشته‏ام، فرزند بزرگم، آقا مصطفى خمینى- ایّده اللَّه تعالى- است، «و أُوصِیهِ بِتَقوَى اللَّهِ و إِطَاعَةِ أَمرِهِ؛ و أَرجُو مِنهُ الدُّعَاء فِى الحَیاةِ و الوَفَاةِ». «2»

5 رجب المرجب 1384

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

                        صحیفه امام، ج‏1، ص: 432

پیام [به آقاى سید مصطفى خمینى (خانوادگى)]

زمان: 23 آبان 1343/ 9 رجب 1384

مکان: ترکیه، بورسا

موضوع: خدا بهترین حَکَم است، به هیچ کس تشبّث نکنید

مخاطب: خمینى، سید مصطفى‏

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

پنجشنبه نهم شهر رجب 84

نور چشم محترم، مصطفى خمینى- ایّده اللَّه تعالى و اعزّه- من اکنون در بورساى ترکیه بحمد اللَّه با سلامت زندگى مى‏کنم و حالم خوب است. نگران من نباشید. آنچه مقدر است از جانب خداى تعالى جمیل و مورد تشکر است. قبلًا تلگرافى کردم و کاغذى نوشتم. شما به وسیله سازمان «1» از سلامت خودتان مطلعم نمایید، و در صورت موافقت آنها کتاب «مکاسب» و حواشى آن را با «وسیله» و «حاشیه» و «رسائل» را بفرستید. اگر عباى زمستانى را هم بفرستید با چند پیراهن و شلوار بد نیست. لازم به تذکر نیست که باید با مادر و متعلقین با کمال مهربانى و عطوفت رفتار نمایید، مخصوصاً خدمت کنید به مادر که رضاى خداى تعالى در آن است. هواى اینجا از ایران بهتر است. در هر صورت براى من به هیچ وجه نگران نباشید، و راضى نیستم به هیچ وجه تشبث به هیچ کس نمایید. خداوند تبارک و تعالى حاکم است و نِعمَ الحَکَم. وصیت من همان است که در وصیتنامه نوشتم. اثاث منزل، همه مال مادر است. کتب هم مال شماست. براى من پس از فوت، چند (: ده) سال روزه و دو- سه سال نماز استیجار نمایید. از خداوند تعالى توفیق شما و تأییدتان را خواستارم.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

به همه متعلقین خصوصاً مادر سلام برسانید. هیچ یک نگران من نباشید. حالم خوب [است‏]

 

نامه [تشکر به آقاى مرعشى نجفى (تبعید به ترکیه)]

زمان: دى 1343/ شعبان 1383

مکان: ترکیه، بورسا

موضوع: ابراز تشکر

مناسبت: تبعید امام خمینى به ترکیه‏

مخاطب: مرعشى نجفى، سید شهاب الدین (از مراجع تقلید)

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

حضرت آیت اللَّه آقاى نجفى- دامت برکاته‏

به عرض عالى مى‏رساند، مرقوم محترم که حاکى از سلامت وجود شریف و حاوى مراتب محبت و مودت بود، موجب تشکر گردید. سلامت و سعادت جنابعالى را از خداوند متعال خواستار است. بحمد اللَّه حال این جانب خوب و هیچ نگرانى نیست. خداوند متعال هر چه مقدر فرموده صلاح اوست. از خداوند تعالى توفیق رضا به قضاى الهى را خواستار است. سلامتى و موفقیت آن جناب را از خداوند تعالى خواستار است.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

                        صحیفه امام، ج‏1، ص: 434

نامه [به آقاى نصر اللَّه خلخالى (اعلام خبر عزیمت به بورسا)]

زمان: 12 دى 1343/ 28 شعبان 1384

مکان: ترکیه، استامبول‏

موضوع: اعلام خبر عزیمت به بورسا

مخاطب: خلخالى، نصر اللَّه- نجف‏

بسمه تعالى‏

28 شعبان المعظّم 84

حضرت حجت الاسلام آقاى خلخالى «1»- دامت افاضاته‏

به عرض عالى مى‏رساند، ان شاء اللَّه مزاج شریف خالى از نقاهت است. از قرار مسموع، مکه مشرّف شده بودید. ان شاء اللَّه زیارات شما مقبول است. حالت این جانب بحمد اللَّه سلامت است. و چند روزى است در اسلامبول هستم. امروز حرکت مى‏کنم به بورسا. جنابعالى و سایر دوستان نگران نباشید. آنچه خداوند تعالى مقرر فرموده صلاح است، و از آن متشکرم. خدمت حضرت حجت الاسلام آقاى لواسانى «2» اگر تا رسیدن مکتوب، عتبات هستند سلام مى‏رسانم. از جنابعالى تقاضاى دعاى خیر براى حُسن عاقبت دارم. و السلام علیکم.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

نامه [به خانم خدیجه ثقفى (ورود سید مصطفى خمینى به ترکیه)]

زمان: 20 دى 1343/ 6 رمضان 1384

مکان: ترکیه، بورسا

موضوع: اعلام ورود آقاى سید مصطفى خمینى به ترکیه‏

مخاطب: ثقفى، خدیجه «1»

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

ششم ماه مبارک رمضان 84

عرض مى‏شود، بحمد اللَّه تعالى مصطفى با سلامت وارد شد و حال من و ایشان خوب است. و به هیچ وجه شماها نگران براى ما نباشید، و هر چه زودتر از حالات خودتان هر یک به خط خود جداگانه مرا مطلع کنید. هواى اینجا ملایم و خوب است. امید است به خواست خداوند تعالى شماها هم خوب و سلامت باشید. از سلامت همه بستگان مطلعم نمایید و به همه آنها سلام برسانید. از سلامت حضرت آقاى پسندیده و آقاى هندى «2» و همشیره «3» مطلعم نمایید و سلام به همه برسانید. و السلام علیکم و رحمة اللَّه و برکاته.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

نامه [به آقاى سید مرتضى پسندیده (اعلام خبر سلامتى و کسب اطلاع از ایران)]

زمان: 4 فروردین 1344/ 20 ذى القعدة 1384

مکان: ترکیه، بورسا

موضوع: اعلام سلامتى و کسب اطلاع از ایران‏

مخاطب: پسندیده، سید مرتضى‏

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

20 ذى القعدة 84

به عرض عالى مى‏رساند، مرقوم محترم که حاکى از سلامت مزاج شریف بوده،

دو- سه روز پیش واصل و موجب تشکر گردید. سلامت و سعادت جنابعالى را از خداوند تعالى خواستار است‏

این جانب بحمد اللَّه سلامت هستم و نقاهتى ندارم. امید است خداوند تعالى توفیق دعا براى اسلام و مسلمین عنایت فرماید. بحمد اللَّه تعالى نگرانى ندارم. بى‏اطلاعى از فامیل قدرى موجب نگرانى است. همه را به خداى تعالى مى‏سپارم. از مساعى جمیله حضرت آیت اللَّه خوانسارى «1»- دامت برکاته- متشکرم. سلام این جانب را به معظم له ابلاغ فرمایید. ملتمس دعاى خیر براى حُسن عاقبت از ایشان و جنابعالى هستم. راجع به عکس، به جناب آقاى على بیک «2» تذکر مى‏دهم، شاید ایشان بتوانند تهیه کنند. کاغذ جوف را در صورت امکان به قم «3» برسانید و اگر جوابى دادند در صورت امکان ایصال فرمایید. از خداوند تعالى صلاح حال مسلمین و عظمت اسلام را خواستار است. مصطفى بحمد اللَّه سالم، و سلام مى‏رساند. و السلام علیکم و رحمة اللَّه.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

                        صحیفه امام، ج‏1، ص: 437

نامه [به خانم خدیجه ثقفى (اعلام سلامتى و سفارش به صبر)]

زمان: 4 فروردین 1344/ 20 ذى القعدة 1384 «1»

مکان: ترکیه، بورسا

موضوع: اعلام سلامتى و سفارش خانواده به صبر

مخاطب: ثقفى، خدیجه‏

20 ذى القعدة الحرام 84

خدمت مخدره محترمه والده مصطفى «2»- ابقاها اللَّه و صبرها- سلام مى‏رساند ان شاء اللَّه تعالى شماها به سلامت و سعادت به سر برید. این جانب بحمد اللَّه تعالى سالم هستم. هیچ نگرانى نداشته باشید. خداوند تعالى آنچه مقدر فرموده است صلاح است و واقع خواهد شد: عَسى انْ تَکرَهوا شَیئاً وَ هُوَ خَیْرٌ لَکُمْ.»

 مصطفى هم بحمد اللَّه سلامت است، جاى هیچ نگرانى نیست. فقط از اینکه از شماها بى‏اطلاعم قدرى نگران هستم. همه را به خداى تبارک و تعالى مى‏سپارم. تمام بچه‏ها و متعلقین آنها را سلام مى‏رسانم. اگر این کاغذ رسید، جواب زودتر بنویسید و بفرستید خدمت حضرت حجت الاسلام آقاى حاج آقا فضل اللَّه خوانسارى، «4» شاید ایشان بتوانند به وسیله‏اى بفرستند. اگر جواب نوشتید تمام بچه‏ها به خط خودشان یکى- دو کلمه بنویسند. به متعلقه مصطفى «5» سلام برسانید. ایشان هم دو کلمه بنویسند. به حضرتین آقایان اخوان «6» سلام برسانید.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

                        صحیفه امام، ج‏1، ص: 438

نامه [به آقاى سید مرتضى پسندیده (اعلام سلامتى و ابلاغ سلام)]

زمان: 1 خرداد 1344/ 20 محرّم 1385

مکان: ترکیه، بورسا

موضوع: اعلام سلامتى و ابلاغ سلام‏

مخاطب: پسندیده، سید مرتضى‏

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

20 محرّم الحرام 1385

حضور محترم جناب مستطاب حجت الاسلام و المسلمین آقاى پسندیده- دامت برکاته‏

به عرض عالى مى‏رساند، ان شاء اللَّه تعالى وجود محترم خالى از نقاهت و ملال است. سعادت و عزت آن حضرت را از خداوند تعالى مسألت مى‏نماید. حالت این جانب بحمد اللَّه و له الشکر خوب است و به هیچ وجه نگرانى ندارم و جنابعالى و سایرین هم نگران نباشید، آنچه خداوند تعالى مقدر فرموده عین صلاح است. از خداوند تعالى خواستار است که ما را راضى فرماید از مقدرات. خدمت همه خویشاوندان سلام برسانید. و السلام علیکم و رحمة اللَّه‏

مصطفى بحمد اللَّه سالم، و سلام ابلاغ مى‏نماید.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

                        صحیفه امام، ج‏1، ص: 439

نامه [به خانم خدیجه ثقفى (احوال‏پرسى و دعوت به صبر)]

زمان: 1 خرداد 1344/ 20 محرّم 1385

مکان: ترکیه، بورسا

موضوع: احوال‏پرسى از خانواده و دعوت آنها به صبر و استقامت‏

مخاطب: ثقفى، خدیجه «1»

20 محرّم الحرام 1385

به عرض مى‏رساند، مرقوم محترم شما و نور چشمان بچه‏ها که بشارت سلامت همه را مى‏داد، واصل و موجب تشکر و خوشوقتى شد. از خداوند تعالى سلامت و سعادت شماها را خواستارم و همه شما را به ذات مقدسش مى‏سپارم. حالت این جانب و مصطفى له الحمد و الشکر خوب و سلامت هستیم و به هیچ وجه نگرانى ندارم. و آنچه خداوند تعالى مقدر فرموده و ما را مورد عنایت خود قرار داده است عین صلاح است. از مقام مقدسش خواستارم که ما را راضى فرماید و شماها را نیز در نعمتهاى خودش شکرگزار فرماید. در صورت امکان زودتر از سلامت خودتان مطلع فرمایید و هر یک جداگانه کلمه‏اى بنویسید، نظیر مرقوم این دفعه‏

از سلامت اقوام قم و تهران و خمین مستحضرم نمایید. به همه نورچشمان و متعلقین آنها سلام مخصوص مى‏رساند و توفیق و تأیید همه را از خداوند تعالى خواستار است. در صورت موافقت، «2» عبا و قباى نازک براى من بفرستید و یک دوره از کتابهاى اصولى را که تقریر درس خودم است، هم جزء اول و هم جزء ثانى و ثالث بفرستید و اگر «استصحاب» «3» خودم طبع شده است یک جلد بفرستید، و اگر موافقت نشد اشکالى ندارد. مکرراً عرض مى‏کنم که من و مصطفى سلامت هستیم و هیچ ناراحتى نداریم‏  هواى اینجا هم خوب است الحمد للَّه.

 و السلام علیکم.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

مى‏دانم که محتاج به تذکر نیست که از حسین «1» و مادرش «2» بسیار دلجویى نمایید و همین طور از سایرین. البته احمد در نبودن ما در [امر] درس و تهذیب اخلاق و حُسن رفتار در خارج و داخل مراقبت مى‏کنید. از خداوند صلاح همه را خواهانم‏

نامه [به آقاى سید نور الدین هندى (احوال‏پرسى از بستگان)]

زمان: 1 خرداد 1344/ 20 محرّم 1385

مکان: ترکیه، بورسا

موضوع: اعلام سلامتى و احوال‏پرسى از بستگان‏

مخاطب: هندى، سید نور الدین‏

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

20 محرّم الحرام 1385

حضرت مستطاب آقاى هندى «1»- دام عمره‏

به عرض عالى مى‏رساند، مرقومه محترم چندى پیش واصل و موجب مسرت گردید

سلامت و سعادت جنابعالى و بستگان را از خداوند تعالى مسألت مى‏نماید، و حالت این جانب بحمد اللَّه تعالى خوب است و هیچ نگرانى ندارم. و جنابعالى و سایر اقوام نگران نباشید، حال من اینجا شاید از ایران هم بهتر باشد. در صورت امکان گاهى از سلامت خودتان و خویشاوندان مستحضرم فرمایید. خدمت همه خصوصاً همشیره «2» مکرمه سلام مى‏رسانم و سلامت همه را از خداوند تعالى مسألت مى‏نمایم.

و السلام علیکم و رحمة اللَّه.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

مصطفى بحمد اللَّه سالم و سلام ابلاغ مى‏نماید.

 

نامه [تشکر به آقاى سید محمد صادق لواسانى (ارسال کتب)]

زمان: خرداد 1344/ صفر 1385

مکان: ترکیه، بورسا

موضوع: تشکر از ارسال کتاب‏

مخاطب: لواسانى، سید محمد صادق‏

قم ارسال شود که به صاحبش برسانند

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏

خدمت ذى شرافت جناب مستطاب سید الاعلام و حجت الاسلام آقاى حاج سید محمد صادق لواسانى‏

به عرض عالى مى‏رساند، مرقومه شریف و کتابهاى ارسالى واصل و موجب تشکر گردید. سلامت و سعادت جنابعالى را از خداوند تعالى خواستارم. حالت این جانب بحمد اللَّه تعالى خوب است. از خداوند تعالى توفیق اخلاص و خدمت خواهانم. امید است ان شاء اللَّه تعالى حالت مخدره مکرمه خوب شده باشد. از خداوند تعالى عافیت ایشان را خواستارم. به آقازاده‏هاى محترم سلام برسانید. خدمت همه احبّه و دوستان سلام برسانید.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

نامه [به آقاى میرزا محمد ثقفى (اعلام خبر سلامتى)]

زمان: 24 شهریور 1344/ 19 جمادى الاول 1385

مکان: ترکیه، بورسا

موضوع: اعلام خبر سلامتى‏

مخاطب: ثقفى، میرزا محمد

لیله 19 ج 1 85

به عرض عالى مى‏رساند، مرقوم محترم که حاکى از سلامت و حاوى تفقد از این جانب بود، موجب تشکر گردید. سلامت و سعادت حضرت عالى را از خداوند تعالى خواستار است. حالت این جانب و مصطفى بحمد اللَّه تعالى خوب است و هیچ نقاهتى نداریم. و آنچه در قلم تقدیر الهى گذشته است خواهد شد، و عین صلاح است. از جنابعالى استدعاى دعاى خیر براى حسن خاتمه دارد. خدمت آقاى آقا حسن «1» سلام مى‏رساند. و السلام علیکم و رحمة اللَّه.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

تلگراف [تشکر به آقاى على ایران‏پور]

زمان: مهر 1344/ جمادى الثانى 1385

مکان: نجف‏

موضوع: پیام تشکر

مخاطب: ایران‏پور، على‏

از نجف به قم‏

به وسیله جناب آقاى حاج آقا شهاب الدین اشراقى، جناب آقاى شاطر على ایران‏پور «1» از الطاف جنابعالى متشکرم.

خمینى‏

تلگراف [تشکر به آقاى على صافى گلپایگانى (ورود امام به نجف)]

زمان: 18 مهر 1344/ 14 جمادى الثانى 1385

مکان: نجف‏

موضوع: پیام تشکر

مناسبت: ورود امام خمینى به نجف‏

مخاطب: صافى گلپایگانى، على‏

از نجف به قم‏

حضرت آیت اللَّه حاج آقا على صافى «1»

از الطاف کریمه جنابعالى و حضرت آقاى اخوى متشکرم.

خمینى‏

نامه [تشکر به آقاى سید صادق روحانى (ورود امام به نجف)]

زمان: مهر یا آبان 1344/ جمادى الاول یا جمادى الثانى 1385

مکان: نجف‏

موضوع: پاسخ تلگراف تبریک ورود امام خمینى به نجف‏

مخاطب: روحانى، سید صادق‏

به عرض عالى مى‏رساند، مرقومه شریفه که حاوى تبریک تشرف این جانب به اعتاب مقدسه بود موجب تشکر گردید. تلگرافى نیز در این باب واصل و جواب مخابره شد، و احتمال دارد که نرسانده باشد زیرا از قرار اطلاع تلگرافات حقیر را نرسانده‏اند. چنانچه غالب تلگرافاتى که از ایران شده است، به این جانب نرسانده‏اند، و این معنى را حضرت عالى به هر نحو صلاح مى‏دانید به اطلاع آقایان محترم و سایر طبقات برسانید. از خداى تعالى موفقیت عموم علماى اعلام- دامت برکاتهم- را در اعلاى کلمه طیبه اسلام خواستار و ملتمس دعا هستم. و السلام علیکم و رحمة اللَّه.

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

از زحمات و تحمل مشاقّ جنابعالى متشکر، امید است خداوند تعالى جبران فرموده، سلامت و سعادت جنابعالى را مقدر فرماید.

 

اجازه نامه [به آقاى سید محمد نبوى زاده، در امور حسبیه و شرعیه‏]

زمان: 1 آبان 1344/ 27 جمادى الثانى 1385

مکان: نجف‏

موضوع: اجازه در امور حسبیه و شرعیه‏

مخاطب: نبوى زاده، سید محمد

الحمد للَّه رب العالمین، و الصلاة و السلام على محمد و آله الطاهرین، و لعنة اللَّه على اعدائهم اجمعین.

و بعد، جناب مستطاب عماد الاعلام و ثقة الاسلام آقاى حاج سید محمد نبوى زاده- دامت افاضاته- از طرف حقیر مجازند در تصدى امور حسبیه که تصدى آن در زمان غیبت حضرت ولى عصر- عجل اللَّه تعالى فرجه الشریف- از مختصات فقیه جامع الشرایط است «فله التصدی لما ذکر مع مراعاة الاحتیاط»؛ و نیز جناب ایشان مجازند در دستگردان نمودن و امهال به مقدار متعارف و اخذ سهمین مبارکین و صرف نصف از سهم سادات و ثلث از سهم مبارک امام- علیه السلام- را در معیشت خودشان و سایر موارد مقرره شرعیه و ایصال ما بقى را نزد این جانب جهت صرف در حوزه‏هاى مقدسه علمیه- صانها اللَّه تعالى عن الحدثان‏

 «و اوصیه- ایّده اللَّه تعالى- بما اوصى به السلف الصالح من ملازمة التقوى و التجنب عن الهوى و التمسک بعروة الاحتیاط فى الدین و الدنیا؛ و ارجو منه ان لا ینسانى من صالح دعواته»؛ و السلام علیه و على اخواننا المؤمنین و رحمة اللَّه و برکاته.

به تاریخ بیست و هفتم شهر جمادى الثانى 1385

روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

فهرست اجازات [شرعى صادره در نجف اشرف‏]

زمان: از 1 آبان 1344/ 27 جمادى الثانى 1385

تا 21 اردیبهشت 1357/ 3 جمادى الثانى 1389

مکان: نجف‏

موضوع: فهرست اجازات شرعى صادر شده در مدت اقامت در نجف اشرف «1»

بسمه تعالى‏

صورت اجازاتى که داده‏ام در نجف اشرف‏

1- گیرنده: آقاى حاج سید محمد نبوى زاده کازرونى ... 27/ جمادى الثانى/ 85

معرّف: ... «2»

حدود اختیارات: امور حسبیه و دستگردان و قسمت سهم سادات و ایصال دو ثلث‏

2- گیرنده: آقاى حاج میرزا على آقاى فلسفى تنکابنى ... 11/ شعبان/ 85

معرّف: معروف است‏

حدود اختیارات: مجاز در حسبیات، وکیل در اخذ و دستگردان سهمین و غیرهما، و ثلث سهم در اختیار خودشان است.

3- گیرنده: آقاى حاج آقا مصطفى مسجد جامعى- تهران ... 11/ شعبان/ 85

معرّف: آقاى حاج حسن آقاى سعید، و مصطفى «1»

حدود اختیارات: مجاز در اخذ سهم و صرف در اعاشه و ایصال بقیه و مجاز در حسبیات‏

4- گیرنده: آقاى آقا شیخ مصطفى فائق تهرانى ... 12/ شعبان/ 85

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: لفظاً مجازند در اخذ سهم امام علیه السلام به قدر معاش و ایصال بقیه‏

5- گیرنده: آقاى حاج حسن آقاى سعید تهرانى ... 14/ شعبان/ 85

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: وکیل در اخذ و ایصال و ثلث در اختیار ایشان و مجاز در حسبیات‏

6- گیرنده: آقاى آقا شیخ غلام حسین یزدى ... 14/ شعبان/ 85

معرّف: آقاى سید عباس خاتمى یزدى و آقا شیخ غلام رضا یزدى‏

حدود اختیارات: مجاز در اخذ و صرف در اعاشه و ایصال بقیه و مجاز در حسبیات‏

7- گیرنده: آقاى آقا شیخ مهدى مصحفى کرمانى ... 20/ شعبان/ 85

معرّف: آقاى خلخالى و آقاى آقا سید عباس یزدى‏

حدود اختیارات: اخذ سهم به مقدار حاجت و ایصال بقیه و در حسبیات‏

8- گیرنده: آقاى حاج سید مصطفى طباطبائى- تهران ... 20/ شعبان/ 85

معرّف: آقاى آقا سید محمد على شیرازى و آقاى انصارى، آقا شیخ احمد

حدود اختیارات: اخذ سهم به مقدار حاجت، و در حسبیات‏

9- گیرنده: آقاى آقا سید حسن شریعتمدارى- تهران ... 9/ رمضان/ 85

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: اخذ سهمین و ایصال بقیه سهم امام، و امور حسبیه‏

10- گیرنده: آقاى حاج شیخ حسین امینى- کرمانشاه ... 9/ رمضان/ 85

معرّف: آقاى آقا شیخ على آقا تهرانى و آقاى آقا شیخ على ستارى‏

حدود اختیارات: اخذ سهم و صرف در مخارج و ایصال دو ثلث بقیه، و امور حسبیه‏

11- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمد على محیى الدینى- رفسنجان ... 8/ رمضان/ 85

معرّف: آقایان مرعشیین نجف‏

حدود اختیارات: در امور حسبیه و اخذ سهم و ایصال‏

12- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمد جواد صرّافى- رفسنجان ... 9/ رمضان/ 85

معرّف: آقایان مرعشیین نجف‏

حدود اختیارات: امور حسبیه و سهم امام و ایصال بقیه بعد از صرف مخارج‏

13- گیرنده: آقاى حاج سید احمد دیباجى- شمیران 11/ رمضان/ 85 نسخه ثانیه براى آقاى دیباجى‏

صادر شد چون اولى نرسیده بود، تاریخ: 6/ شعبان/ 86

معرّف: آقاى خلخالى و آقاى مرعشى‏

حدود اختیارات: اخذ مجهول المالک و سهمین و صرف در مخارج و ایصال نصف‏

14- گیرنده: آقاى حاج سید مرتضى موحد ابطحى- اصفهان ... 27/ رمضان/ 85

معرّف: آقاى صانعى‏

حدود اختیارات: اخذ سهمین و امور حسبیه‏

15- گیرنده: آقاى سید نور الدین مهدوى لنگرودى- لنگرود ... 27/ رمضان/ 85

معرّف: آقاى خائفى و بعض دیگر

حدود اختیارات: اخذ سهمین براى اعاشه خود

16- گیرنده: آقاى آقا شیخ یوسف صانعى ... 14/ شوال/ 85

معرّف: معروفند

حدود اختیارات: حسبیه و اخذ سهم و ایصال زاید بر ثلث‏

17- گیرنده: آقاى آقا شیخ على محمد جامى و نیز علیاى فسا ... 14/ شوال/ 85

معرّف: آقاى صادقى و آقاى غروى خراسانى‏

حدود اختیارات: حسبیه و پس از صرف سهم، ایصال بقیه‏

18- گیرنده: آقاى حاج شیخ محمد مهدوى لاهیجانى- نجف اشرف ... 26/ شوال/ 85

معرّف: معروفند

حدود اختیارات: حسبیه و اخذ سهم و صرف در موارد مقرره‏

19- گیرنده: آقاى سید عبد اللَّه جعفرى تهرانى- حوالى تهران ... 14/ ذى القعدة/ 85

معرّف: آقاى شیخ محمد صادق تهرانى و آقاى شیخ عباس محفوظى‏

حدود اختیارات: نقل احادیث و اخذ وجوه و ایصال پس از خرج و ایصال سهم سادات به محل خود

20- گیرنده: آقاى آقا سید روح اللَّه خاتمى اردکانى ... 20/ ذى القعدة/ 85

معرّف: معروف هستند، و نیز مصطفى معرفى کردند

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ و صرف نصف و دستگردان‏

21- گیرنده: آقاى آقا شیخ على قدیرى- اصفهان ... 20/ ذى القعدة/ 85

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث و دستگردان‏

22- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمد صالح فائزى تهرانى- عین الدوله ... 25/ ذى القعدة/ 85

معرّف: آقاى آقا سید عباس یزدى‏

حدود اختیارات: اخذ وجوه و صرف سهم در اعاشه و ایصال بقیه‏

23- گیرنده: آقاى آقا سید نور اللَّه آیت اللَّهى یزدى- قم ... 25/ ذى القعدة/ 85

معرّف: آقاى فکور یزدى‏

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ سهم و ایصال بقیه‏

24- گیرنده: آقاى آقا سید یعقوب زنجانى- قم ... 25/ ذى القعدة/ 85

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ سهمین و ایصال بقیه سهم امام (ع)

25- گیرنده: آقاى آقا شیخ کمال الدین مجتهدى- جوادیه تهران ... 29/ ذى القعدة/ 85

معرّف: آقاى خلخالى و آقاى عمید، از قول جماعتى‏

حدود اختیارات: حسبیات و صرف و ایصال بقیه‏

26- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمد مؤمن قمى ... غرّه/ ذى الحجه/ 85

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال پس از مصرف اعاشه‏

27- گیرنده: آقاى آقا شیخ لطف على فقیهى نجف‏آبادى ... غرّه/ ذى الحجه/ 85 «1»

معرّف: آقاى صانعى، آقاى خادمى‏

حدود اختیارات: اخذ سهم و ایصال پس از صرف اعاشه‏

28- گیرنده: آقاى آقا شیخ حسن خسروى پاکستانى ... 16/ ذى الحجه/ 85

معرّف: آقاى آقا شیخ احمد منتظرى قمى و آقا شیخ على پاکستانى‏

حدود اختیارات: اخذ سهم به مقدار معاش‏

29- گیرنده: آقاى آقا سید مصطفى سیادتى- سبزوار ... 22/ ذى الحجه/ 85

معرّف: آقاى آقا سید عبد الاعلى سبزوارى و آقاى واعظى سبزوارى‏

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ سهمین و ایصال دو ثلث سهم امام (ع)

30- گیرنده: آقاى آقا سید میرزا حسین افغانى- افغانستان ... 25/ ذى الحجه/ 85

معرّف: آقاى آقا سید ابراهیم رحمانى و یک نفر افغانى‏

حدود اختیارات: حسبیات و وکالت و ایصال دو ثلث‏

31- گیرنده: آقاى آقا سید حسن موسوى اصفهانى ... 25/ ذى الحجه/ 85

معرّف: آقاى حاج آقا باقر خوانسارى، آقاى آقا سید محمد على شیرازى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه از مخارج‏

32- گیرنده: آقاى آقا شیخ احمد زاهد اصفهانى- نجف ... 17/ محرم/ 86

معرّف: آقاى پیشوائى کازرونى‏

حدود اختیارات: تنفیذ اجازه مرحوم آقاى شیرازى «1»- رحمه اللَّه‏

33- گیرنده: آقاى حاج آقا محمد منتظرى قمى- قم ... 17/ محرم/ 86

معرّف: مصطفى، علاوه معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ سهمین به قدر حاجت‏

34- گیرنده: آقاى حاج سید محمد رضا حسینى غروى- تهران ... 18/ محرم/ 86

معرّف: آقاى حاج آقا نصر اللَّه و آقاى آقا روح اللَّه شاه‏آبادى‏

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ سهمین و ایصال دو ثلث‏

35- گیرنده: آقاى حاج آقا مصطفى برقعى قمى- قم ... 19/ محرم/ 86

معرّف: معروف هستند و مصطفى نیز معرفى کرد

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ سهمین و ایصال بقیه سهم امام (ع)

36- گیرنده: آقاى آقا داود تهرانى ... 19/ محرم/ 86

معرّف: مصطفى، خودم هم مى‏شناسم‏

حدود اختیارات: اخذ سهم براى اعاشه و ایصال بقیه‏

37- گیرنده: آقاى حاج شیخ على محمد پور نجف‏آبادى- نجف‏آباد ... 21/ محرم/ 86

معرّف: آقاى منتظرى و بعض دیگر

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ سهم و ایصال دو ثلث‏

38- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمد على پاکستانى- پاکستان ... 21/ محرم/ 86

معرّف: آقاى آقا سید مرتضى خلخالى و آقا شیخ على پاکستانى‏

حدود اختیارات: اخذ سهم به مقدار حاجت و ایصال بقیه‏

39- گیرنده: آقاى سلام الدین رضوى- تهران ... محرم/ 86

معرّف: آقاى آقا شیخ احمد اخوان انصارى‏

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ سهمین و ایصال بقیه‏

40- گیرنده: آقاى آقا سید على اکبر یزدى ... محرم/ 86

معرّف: آقاى آقا سید عباس یزدى و آقاى غروى‏

حدود اختیارات: حسبیات و سهمین به مقدار حاجت‏

41- گیرنده: آقاى آقا شیخ عبد الرضا جوادى خراسانى- تهران ... 2/ صفر/ 86

معرّف: آقاى آقا عطاء اللَّه انصارى و آقاى ... «1»

حدود اختیارات: حسبیات و سهم به مقدار اعاشه‏

42- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمد على تهرانى- تهران ... 5/ صفر/ 86

معرّف: آقاى خلخالى‏

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ سهم و ایصال دو ثلث بقیه‏

43- گیرنده: آقاى آقا رضا کنى- تهران ... 6/ صفر/ 86

معرّف: آقاى حاج شیخ محمد صادق تهرانى و مصطفى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث بعد الصرف‏

44- گیرنده: آقاى آقا عماد الدین جزائرى- خرم‏آباد ... 13/ صفر/ 86

معرّف: معروف است‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

45- گیرنده: آقاى حاج شیخ هادى باریک بین- قزوین ... 13/ صفر/ 86

معرّف: موثوق است.

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

46- گیرنده: آقاى حاج میرزا على اصغر هرندى- تهران ... 13/ صفر/ 86

معرّف: آقاى حاج شیخ عبد العلى قرهى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال سه ربع‏

47- گیرنده: آقاى آقا شیخ ضیاء الدین آیة اللهى ابهرى ... 14/ صفر/ 86

معرّف: آقاى عمید زنجانى، آقاى غروى خراسانى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث‏

48- گیرنده: آقاى آقا سید هادى خسروشاهى- قم ... 20/ صفر/ 86

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ سهمین و ایصال بقیه‏

49- گیرنده: آقاى آقا شیخ جواد کربلائى ... 28/ صفر/ 86

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث‏

50- گیرنده: آقاى حاج آقا حسین درب امامى- اصفهان ... 28/ صفر/ 86

معرّف: آقاى حاج آقا احمد امامى‏

حدود اختیارات: اخذ سهمین و ایصال بقیه سهم امام‏

51- گیرنده: آقاى آقا شیخ على حجتى کرمانى- قم ... غرّه/ ربیع الاول/ 86

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه‏

52- گیرنده: آقاى آقا شیخ غلام محمد پاکستانى ... 3/ ربیع الاول/ 86

معرّف: آقاى خلخالى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث‏

53- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمد ناصرى دولت‏آبادى ... 6/ ربیع الاول/ 86

معرّف: آقاى آقا سید محمد على ابطحى‏

حدود اختیارات: حسبیات، و ایصال دو ثلث‏

54- گیرنده: آقاى آقا شیخ حسین تهرانى (داماد آقاى آقا شیخ آقا بزرگ) ... 6/ ربیع الاول/ 86

معرّف: معروف است‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

55- گیرنده: آقاى آقا سید ابراهیم صامتى قائینى- نجف ... 10/ ربیع الاول/ 86

معرّف: آقاى آقا سید محمد آقا قائینى و آقاى فرقانى‏

حدود اختیارات: اخذ سهمین و ایصال بقیه سهم و حسبیات‏

56- گیرنده: آقاى آقا سید على خامنه‏اى- مشهد ... 18/ ربیع الاول/ 86

معرّف: معروفند

حدود اختیارات: اخذ سهمین و ایصال دو ثلث سهم و حسبیات‏

57- گیرنده: آقاى آقا محمد موحدى لنکرانى- قم ... 18/ ربیع الاول/ 86

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ سهم و ایصال بقیه‏

58- گیرنده: آقاى آقا سید محمد فقیه نیریزى- نیریز ... 24/ ربیع الاول/ 86

معرّف: آقاى انصارى شیرازى و آقاى غروى رفسنجانى‏

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ سهمین و ایصال بقیه سهم امام (ع)

59- گیرنده: آقاى شیخ عبد الخالق درزى قزوینى ... 29/ ربیع الاول/ 86

معرّف: آقاى مدنى، آقاى ستارى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه‏

60- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمود فومنى- نجف ... 4/ ربیع الثّانی/ 86

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال پس از صرف‏

61- گیرنده: آقاى آقا سید محمد حسین مرتضوى لنگرودى- تهران ... 11/ ربیع الثّانی/ 86

معرّف: آقاى آقا مجتبى لنگرودى در حق ایشان‏

حدود اختیارات: حسبیات و صرف نصف سهم و ایصال نصف‏

62- گیرنده: آقاى شیخ حیدر على دوست حسینى- اطراف کرج ... 13/ ربیع الثّانی/ 86

معرّف: آقاى غروى و آقاى صافى از فضلا

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث‏

63- گیرنده: آقاى آقا شیخ اسماعیل انصارى مازندرانى ... 7/ جمادى الاول/ 86

معرّف: آقاى آقا شیخ عبد الرحیم صادقى، آقاى محقق دامغانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

64- گیرنده: آقاى آقا شیخ احمد میرزائى گرگانى- گرگان ... 23/ جمادى الاول/ 86

معرّف: آقاى محامدى، آقاى سید عباس یزدى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

65- گیرنده: آقاى آقا سید موسى خوانسارى همدانى- همدان ... 5/ جمادى الثانى/ 86

معرّف: آقاى اشراقى، و نیز معروف است‏

حدود اختیارات: حسبیات و دو ثلث ایصال‏

66- گیرنده: آقاى آقا شیخ عبد ... «1»- همدان ... 5/ جمادى الثانى/ 86

معرّف: آقاى اشراقى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث‏

67- گیرنده: آقاى آقا سید احمد حسینى قمى- قم ... 6/ جمادى الثانى/ 86

معرّف: آقاى مؤمن و آقاى آل طه‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث‏

68- گیرنده: آقاى حاج سید حسین سلطانى- آبادان ... 8/ جمادى الثانى/ 86

معرّف: آقاى آقا سید عبد الاعلى سبزوارى، آقاى آقا سید جعفر مرعشى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

69- گیرنده: آقاى شیخ مهدى امالى- بین کاظمین و بغداد ... 8/ جمادى الثانى/ 86

معرّف: آقاى سید حفیظ، آقاى حاج حسین از اخیار

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

70- گیرنده: آقاى حاج سید احمد طاهرى خرم‏آبادى ... 13/ جمادى الثانى/ 86

معرّف: معروف است‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث‏

71- گیرنده: آقاى حاج شیخ قربان على ذوالقدرى زنجانى- قم ... 13/ جمادى الثانى/ 86

معرّف: مرحوم آقا شیخ عباس تهرانى و بعضى دیگر

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

72- گیرنده: آقاى سید میرزا آقاى هاشمى اصفهانى ... 11/ رجب/ 86

معرّف: آقاى حاج شیخ عبد العلى و امضاى اجازه مرحوم شیرازى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

73- گیرنده: آقاى حاج شیخ غلام على محمدى رودبُنه‏اى ... 21/ رجب/ 86

معرّف: آقاى فومنى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

74- گیرنده: آقاى آقا اسد اللَّه قدسى- قزوین ... 22/ رجب/ 86

معرّف: آقاى باریک بین و آقا شیخ محمد مظفرى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

75- گیرنده: آقاى آقا سید مرتضى مروج الاحکام اهواز ... 23/ رجب/ 86

معرّف: آقاى آقا سید مرتضى نخجوانى و عموى آقاى مروج الاحکام‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

76- گیرنده: آقاى حاج شیخ حسن یزدى زاده ... 6/ شعبان/ 86

معرّف: آقاى قائینى، علاوه معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث بعد المصرف‏

77- گیرنده: آقاى حاج سید محمد على بهبهانى- بهبهان ... 11/ شعبان/ 86

معرّف: آقایان مرعشیان و آقاى حاج سید جعفر جزایرى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

78- گیرنده: آقاى حاج سید على هاشمى گلپایگانى- تهران ... 11/ شعبان/ 86

معرّف: آقاى مرعشى و آقاى آقا شیخ عباس کاظمى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

79- گیرنده: آقاى حاج سید محمد مقدسى گلپایگانى- تهران ... 17/ شعبان/ 86

معرّف: آقاى فرید گلپایگانى، خودم هم مى‏شناسم‏

حدود اختیارات: حسبیات، مصرف و ایصال بقیه‏

80- گیرنده: آقاى آقا شیخ غلام على قاسمى ... 20/ شعبان/ 86

معرّف: آقایان قائمى اصفهانى و آقا شیخ محمود غروى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال پس از صرف در اعاشه‏

81- گیرنده: آقاى حاج شیخ غدیر على ممیّز شهرضائى ... 22/ شعبان/ 86

معرّف: آقاى غروى و آقاى ستارى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث بعد المصرف‏

82- گیرنده: آقاى آقا شیخ حسین امین شاهرودى ... 24/ شعبان/ 86

معرّف: مصطفى و آقاى ستارى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه بعد از صرف‏

83- گیرنده: آقاى حاج شیخ جعفر سلیمانى بهبهانى- بهبهان ... 25/ شعبان/ 86

معرّف: آقاى اشکورى و آقاى رضوى و آقاى آقا شیخ محمد حسن بهبهانى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه بعد از صرف‏

84- گیرنده: آقاى آقا شیخ فخر الدین پاکستانى- پاکستان ... 27/ شعبان/ 86

معرّف: آقاى صادقى تهرانى، آقاى مدرس افغانى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه بعد از صرف‏

85- گیرنده: آقاى آقا شیخ على فاضلى پاکستانى- پاکستان ... 27/ شعبان/ 86

معرّف: آقاى صادقى تهرانى، آقاى مدرس افغانى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه بعد از صرف‏

86- گیرنده: آقاى آقا شیخ عبد اللَّه محمدى علا مرودشتى- اهواز ... 28/ شعبان/ 86

معرّف: آقاى خلخالى و آقایان غروى نخجوانى، آقا شیخ محمد باقر احسانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

87- گیرنده: آقاى شیخ جعفر مستولى قزوینى- قم ... 28/ شعبان/ 86

معرّف: آقاى انصارى شیرازى و آقاى سبحانى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث‏

88- گیرنده: آقاى سید عاشق حسین ... 28/ شعبان/ 86

معرّف: آقاى آقا شیخ على اسلامى و آقاى آقا شیخ موسى قمى، آقاى مسلمى کاشانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

89- گیرنده: آقاى سید هاشم رشتى- از قم ... 29/ شعبان/ 86

معرّف: آقاى بنى فضل و آقاى سید یوسف تبریزى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

90- گیرنده: آقاى حاج سید احمد مرعشى ... غرّه/ رمضان/ 86

معرّف: آقایان آقا سید جعفر مرعشى و اخوان مرعشى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

91- گیرنده: آقاى شیخ ابو القاسم حججى- آبادان ... 11/ رمضان/ 86

معرّف: آقایان آقا رضا حججى، آقا شیخ محمود نجف‏آبادى، شیخ رمضانعلى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

92- گیرنده: آقاى حاج آقا حسین اصفهانى- تهران ... 23/ رمضان/ 86

معرّف: آقایان حاج آقا عطاء اللَّه و حاج شیخ عبد الجواد اصفهانى‏

حدود اختیارات: اخذ سهم به قدر حاجت و فرستادن بقیه‏

93- گیرنده: آقاى سید عباس ابو ترابى قزوینى- قم ... 27/ رمضان/ 86

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، اخذ سهمین، ایصال ما زاد سهم مبارک‏

94- گیرنده: آقاى حاج شیخ على مشکاتى سدهى- اصفهان ... 28/ رمضان/ 86

معرّف: آقاى صانعى و آقاى حاج شیخ عبد العلى و معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ سهم و ایصال دو ثلث‏

95- گیرنده: آقاى الشیخ عبد الجلیل الشیخ شریف ... 9/ شوال/ 86

معرّف: آقاى سید محمد على و آقاى سید محمد ابراهیم شیرازى‏

حدود اختیارات: الحسبیات و اخذ الوجوه‏

96- گیرنده: آقاى شیخ حسین شاهینى شاهرودى ... 11/ شوال/ 86

معرّف: آقاى حاج شیخ یوسف الکربلائى الحائرى، آقاى آقا شیخ على اصغر شاهرودى‏

حدود اختیارات: اخذ سهم براى مصارف‏

97- گیرنده: آقاى حاج سید مظفر مظفرى ثقة الاسلام- رودسر ... 25/ شوال/ 86

معرّف: آقاى محمدى گیلانى و آقاى خائفى و آقاى حاج آقا مجتبى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث سهم. نسخه ثانیه گرفته‏اند تاریخ‏

4/ جمادى الثانى/ 87

98- گیرنده: آقاى سید ضیاء حسینى جاسبى- قم ... 29/ شوال/ 86

معرّف: آقاى آقا شیخ فضل اللَّه قزوینى و آقاى کوثرى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال تتمه سهم‏

99- گیرنده: آقاى حاج سید على بطحائى گلپایگانى- تهران ... 4/ ذى القعدة/ 86

معرّف: آقاى رسولى و نیز معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال تتمه سهم‏

100- گیرنده: آقاى حاج سید محمد مهدى خلخالى مقرر- تهران ... 4/ ذى القعدة/ 86

معرّف: آقایان اخوان مرعشى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث سهم‏

101- گیرنده: آقاى حاج سید مهدى روحانى (نجل «1» آقاى حاج آقا احمد قمى) ... 5/ ذى القعدة/ 86

معرّف: آقاى حاج آقا نصر اللَّه شاه‏آبادى، آقاى رسولى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

102- گیرنده: آقاى آقا شیخ غلام حسین حقانى ... 6/ ذى القعدة/ 86

معرّف: آقاى رسولى و آقاى زمانى نجف‏آبادى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه‏

103- گیرنده: آقاى آقا سید عبد الرضا حجازى- تهران ... 13/ ذى القعدة/ 86

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه‏

104- گیرنده: آقاى آقا سید عبد الرسول حجازى- قم ... 13/ ذى القعدة/ 86

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه‏

105- گیرنده: آقاى آقا سید على خوش سلوک- خَرَشتم لنگرود ... 13/ ذى القعدة/ 86

معرّف: آقاى آقا شیخ ابو الفضل خوانسارى، آقاى نصر اصفهانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

106- گیرنده: آقاى آقا سید على شاه چراغى- تهران نایب السلطنه ... 14/ ذى القعدة/ 86

معرّف: آقاى صادقى و آقاى حاج آقا مرتضى تهرانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

107- گیرنده: آقاى آقا شیخ جواد غروى علیارى تبریزى- قم ... 14/ ذى القعدة/ 86

معرّف: آقاى عمید زنجانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

108- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمد باقر طوسى ... 15/ ذى القعدة/ 86

معرّف: آقاى محجوب شیرازى و مصطفى خمینى‏

حدود اختیارات: اخذ سهم به قدر حاجت و ایصال بقیه‏

109- گیرنده: آقاى حاج شیخ غلام حسین تسلیمى رعنانى ... 16/ ذى القعدة/ 86

معرّف: آقاى دیباجى شمیران، آقاى ذوالفقارى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث‏

110- گیرنده: آقاى آقا شیخ میرزا على هاشمى اراکى ... 17/ ذى القعدة/ 86

معرّف: معروف است‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث‏

111- گیرنده: آقاى آقا شیخ عباس دوست حسینى یزدى ... 18/ ذى القعدة/ 86

معرّف: آقاى آقا سید جعفر حسینى یزدى، آقاى محجوب یزدى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

112- گیرنده: آقاى آقا شیخ غلام رضا یزدى- نجف ... 20/ ذى القعدة/ 86

معرّف: آقاى آقا سید عباس یزدى، آقاى غروى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

113- گیرنده: آقاى حاج شیخ فضل اللَّه مطلق- آغاجارى ... 20/ ذى القعدة/ 86

معرّف: آقاى آقا شیخ فتح اللَّه و آقاى سید نصر اللَّه آیتى بهبهانیین‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه‏

114- گیرنده: آقاى سید محمد احمدى- اصفهان ... 23/ ذى القعدة/ 86

معرّف: آقاى منتظرى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال ثلثین‏

115- گیرنده: آقاى آقا شیخ الیاس شریفى اشکورى ... 29/ ذى القعدة/ 86

معرّف: آقاى شیخ محمد مظفرى قزوینى و آقاى سید عبد الغنى اشکورى نجف‏

حدود اختیارات: به مقدار حاجت و ایصال بقیه‏

116- گیرنده: آقاى شیخ غلام حسین ایزدى ... 9/ ذى الحجه/ 86

معرّف: آقاى آقا شیخ حسینعلى منتظرى‏

حدود اختیارات: ... «1»

117- گیرنده: آقاى آقا میرزا بزرگ فرزانه اصطهباناتى ... 14/ ذى الحجه/ 86

معرّف: امضاى اجازه مرحوم آقاى شیرازى‏

حدود اختیارات: ایصال دو ثلث‏

118- گیرنده: آقاى حاج آقا ضیاء فقیه ایمانى ... 15/ ذى الحجه/ 86

معرّف: آقاى منتظرى و آقاى ذوالفقارى‏

حدود اختیارات: ایصال دو ثلث‏

119- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمد حسین امر اللهى یزدى ... 15/ ذى الحجه/ 86

معرّف: آقاى حائرى و آقاى آقا سید عباس یزدى‏

حدود اختیارات: ایصال دو ثلث‏

120- گیرنده: آقاى حاج شیخ عطاء اللَّه عطائى- اصفهان ... 15/ ذى الحجه/ 86

معرّف: آقاى منتظرى، آقاى آقا شیخ رمضانعلى اصفهانى‏

حدود اختیارات: ایصال بقیه‏

121- گیرنده: آقاى حاج آقا کمال فقیه ایمانى- اصفهان (اخوى داماد آقاى خوئى) 17/ ذى الحجه/ 86

معرّف: اجازه شفاهى دادم‏

حدود اختیارات: دو ثلث ایصال کند، اجازه کتبى به وسیله آقاى ابطحى داده شده است، نصف‏

122- گیرنده: آقاى حسن آقاى مصطفوى ... 19/ ذى الحجه/ 86

معرّف: آقاى حاج سید احمد شهرستانى و آقاى لواسانى (اجازه به وسیله آقاى لواسانى ارسال شد)

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال نصف‏

123- گیرنده: آقاى آقا شیخ احمد راورى توکلى کرمانى ... 20/ ذى الحجه/ 86

معرّف: آقاى حائرى آقاى آقا مرتضى، آقاى روحى‏

حدود اختیارات: حسبیات دو ثلث‏

124- گیرنده: آقاى آقا سید محمد میر غنى زاده- بافق ... 20/ ذى الحجه/ 86

معرّف: آقاى حائرى آقاى آقا مرتضى، آقاى روحى‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

125- گیرنده: آقاى آقا شیخ حسین محدث خراسانى ... 23/ ذى الحجه/ 86

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

126- گیرنده: آقاى آقا شیخ محسن غروى- نجف ... 24/ ذى الحجه/ 86

معرّف: آقایان اخوان مرعشى و آقاى آقا سید محمد على شیرازى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

127- گیرنده: آقاى آقا سید على اصغر میردامادى- تهران ... 25/ ذى الحجه/ 86

معرّف: آقاى آقا شیخ محمد حسین املائى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

128- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمود فیروزجائیان ... 25/ ذى الحجه/ 86

معرّف: آقاى کریمى و آقاى محامدى‏

حدود اختیارات: اخذ سهم به قدر حاجت‏

129- گیرنده: آقاى آقا سید جلال الدین همدانى- قم ... 25/ ذى الحجه/ 86

معرّف: آقاى حاج سید احمد زنجانى و مرحوم آقا شیخ عباس تهرانى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه‏

130- گیرنده: آقاى آقا سید محمد تقى محصل یزدى ... 25/ ذى الحجه/ 86

معرّف: آقاى فکور و آقاى آقا سید عباس یزدى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ثلثین‏

131- گیرنده: آقاى حاج سید جلال طاهرى- اصفهان ... 4/ محرم/ 87

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، دو ثلث‏

132- گیرنده: آقاى حاج شیخ احمد مجتهدى تهرانى- تهران ... 4/ محرم/ 87

معرّف: آقاى شیخ احمد معصومى‏

حدود اختیارات: حسبیات، دو ثلث‏

133- گیرنده: آقاى حاج سید محمد على قاضى- تبریز ... 4/ محرم/ 87

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

134- گیرنده: آقاى حاج شیخ محمد رضا عبد الحمیدى گلپایگانى- تهران ... 12/ محرم/ 87

معرّف: آقاى سعیدى خراسانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، دو ثلث‏

135- گیرنده: آقاى آقا سید احمد آقا مرعشى- رفسنجان ... 16/ محرم/ 87

معرّف: آقایان اخوان مرعشى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ثلثین‏

136- گیرنده: آقاى آقا سید عبد اللَّه شیرازى زبرجد- قم ... 18/ محرم/ 87

معرّف: آقاى انصارى شیرازى، آقاى آقا شیخ حسین نورى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

137- گیرنده: آقاى حاج شیخ جواد آزاده ... 21/ محرم/ 87

معرّف: آقایان حاج شیخ جواد کربلائى و ستارى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

138- گیرنده: آقاى حاج شیخ محمد رضا مصباح الهدى ... 22/ محرم/ 87

معرّف: آقایان فومنى و روحانى گرگانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

139- گیرنده: آقاى آقا شیخ عبد الحمید هوشیار ... 26/ محرم/ 87

معرّف: آقاى آقا شیخ محمود خادمى و آقاى حاج آقا محمد على نصر

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

140- گیرنده: آقاى حاج شیخ غلام على فرقانى- شهمیرزاد ... 26/ محرم/ 87

معرّف: آقاى متقى و نیز از اعلام مجاز بوده‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

141- گیرنده: آقاى میرزا محمد ولى زعیمى ... 28/ محرم/ 87

معرّف: آقایان شیخ على آقا و شیخ فضل اللَّه قزوینیین‏

حدود اختیارات: حسبیات، دو ثلث‏

142- گیرنده: آقاى سید ابو الحسن رضوى کشمیرى ... 28/ محرم/ 87

معرّف: آقایان شیخ على آقا و آقاى آقا سید حسن اصفهانى‏

حدود اختیارات: اخذ سهمین براى مصرف‏

143- گیرنده: آقاى حاج آقا مجتبى میبدى- کرمانشاه ... غرّه/ صفر/ 87

معرّف: آقاى حاج شیخ عبد الحسین واعظ خراسانى و اخوى ایشان‏

حدود اختیارات: اخذ سهمین به مقدار اعاشه‏

144- گیرنده: آقاى میرزا على قره‏داغى بجوانى تبریزى ... 3/ صفر/ 87

معرّف: آقاى بنى فضل و آقاى آقا سید یوسف تبریزى قم‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال ما زاد

145- گیرنده: آقاى حاج میرزا یوسف ایروانى- تهران ... 7/ صفر/ 87

معرّف: معروف مى‏باشند

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال نصف‏

146- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمد حسین هندى تبتى- تبت ... 7/ صفر/ 87

معرّف: آقاى مدرس افغانى آقاى آقا شیخ على قزوینى‏

حدود اختیارات: حسبیات، به قدر اعاشه‏

147- گیرنده: آقاى حاج میرزا على وثوق ... 8/ صفر/ 87

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

148- گیرنده: آقاى سید صالح موسوى انزابى تبریزى ... 10/ صفر/ 87

معرّف: آقاى فومنى و آقاى خلخالى‏

حدود اختیارات: اخذ به مقدار حاجت‏

149- گیرنده: آقاى آقا شیخ على هندى تبتى- تبت ... 10/ صفر/ 87

معرّف: آقاى مدرس افغانى- آقاى شیخ على قزوینى‏

حدود اختیارات: حسبیات به قدر اعاشه‏

150- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج میرزا محمد طبیب زاده- اصفهان ... 10/ صفر/ 87

معرّف: آقاى آقا سید محمد على ابطحى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

151- گیرنده: آقاى سید محمد امام شوشترى- شوشتر ... 11/ صفر/ 87

معرّف: آقاى آقا سید جعفر جزائرى و آقاى آقا سید حسن امام‏

حدود اختیارات: به مقدار اعاشه‏

152- گیرنده: آقاى حاج شیخ حسین دولت‏آبادى ... 12/ صفر/ 87

معرّف: آقاى شیخ محمد باقر و آقاى شیخ رمضانعلى رضائى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

153- گیرنده: آقاى آقا میرزا على کاتبى مرندى- نجف ... 15/ صفر/ 87

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه‏

154- گیرنده: آقاى حاج سید احمد گوهرى خراسانى- شمیران ... 16/ صفر/ 87

معرّف: آقاى رسولى و آقاى اردکانى از شمیران‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه‏

155- گیرنده: آقاى آقا سید على هاشمى بجنوردى ... 19/ صفر/ 87

معرّف: آقاى ربانى املشى، آقاى آقا شیخ محمد صادق تهرانى‏

حدود اختیارات: به مقدار اعاشه، ایصال بقیه‏

156- گیرنده: آقاى آقا میرزا حسین علمى ... 19/ صفر/ 87

معرّف: آقاى آقا میرزا ابو الفضل خوانسارى، آقاى ذوالفقارى‏

حدود اختیارات: به مقدار اعاشه، ایصال بقیه‏

157- گیرنده: آقاى آقا شیخ مهدى کاظمى- خرمشهر ... 19/ صفر/ 87

معرّف: آقاى قائمى- آبادان‏

حدود اختیارات: به مقدار اعاشه، ایصال بقیه‏

158- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمد کاظم محامدى ... 26/ صفر/ 87

معرّف: آقاى آقا سید عباس و نیز معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه‏

159- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمد على نوربالاتى- یزد ... 28/ صفر/ 87

معرّف: اجازه از آقاى خوانسارى و غیره‏

حدود اختیارات: حسبیات به قدر معاش‏

160- گیرنده: آقاى آقا سید محمد تهجّدى ساوه‏اى ... 2/ ربیع الاول/ 87

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

161- گیرنده: آقاى آقا شیخ على محمد صمدى شیرازى ... 17/ ربیع الاول/ 87

معرّف: آقاى آقا شیخ محمد باقر رضائى، آقاى آقا سید عباس یزدى‏

حدود اختیارات: حسبیات و به قدر معاش‏

162- گیرنده: آقاى حاج سید مجتبى میر صادقى- زنجان ... 18/ ربیع الاول/ 87

معرّف: آقاى آقا میرزا باقر زنجانى و اجازه آقاى میلانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، و اخذ به مقدار المعیشه، ایصال بقیه- در حاشیه اجازه آقاى میلانى‏

163- گیرنده: آقاى آقا سید محمد موسوى خوئینى ... 21/ ربیع الاول/ 87

معرّف: آقاى آقا شیخ احمد منتظرى و آقاى ذوالفقارى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث‏

164- گیرنده: آقاى حاج سید محمد رضا علوى تهرانى ... 21/ ربیع الاول/ 87

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه‏

165- گیرنده: آقاى آقا سید مهدى جمارانى- جماران ... 21/ ربیع الاول/ 87

معرّف: مصطفى و آقاى سعید تهرانى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه‏

166- گیرنده: آقاى شیخ على بخش افغانى ... 23/ ربیع الاول/ 87

معرّف: آقاى مدرس و آقاى شیخ غلام حسین توسلى، افغانیان‏

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ به مقدار معاش‏

167- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمد حسن قدیرى اصفهانى ... 29/ ربیع الاول/ 87

معرّف: معروف است‏

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ به مقدار معاش و ایصال بقیه‏

168- گیرنده: آقاى حاج سید مهدى فصیح شیرازى- تهران ... 29/ ربیع الاول/ 87

معرّف: آقایان شیرازیان و المرعشیان و الرضوى‏

حدود اختیارات: حسبیات و اخذ به مقدار معاش و ایصال دو ثلث‏

169- گیرنده: آقاى آقا سید کاظم دهدشتى- آبادان ... غرّه/ ربیع الثانى/ 87

معرّف: آقاى صانعى‏

حدود اختیارات: حسبیات و وکیل در اخذ و ایصال دو ثلث‏

------ تا اینجا به قم فرستاده شده ظاهراً------

170- گیرنده: آقاى حاج شیخ عباس مشکورى- شمیران ... 4/ ربیع الثانى/ 87

معرّف: آقاى حاج شیخ حسین مشکورى و آقاى آقا سید کاظم مرعشى‏

حدود اختیارات: حسبیات و وکیل در اخذ و ایصال دو ثلث‏

171- گیرنده: آقاى آقا سید محمد مدد قائینى- مشهد ... 6/ ربیع الثانى/ 87

معرّف: آقاى خلخالى نجف‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف سهمین‏

172- گیرنده: آقاى سید مصطفى احمدى ورامینى- قم ... 8/ ربیع الثانى/ 87

معرّف: آقاى ستوده و آقاى مؤمن قمى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

173- گیرنده: آقاى حاج شیخ عبد اللَّه قوچانى ... 18/ ربیع الثانى/ 87

معرّف: آقاى حاج سید محمد قائینى و آقاى حاج شیخ رمضانعلى قوچانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

174- گیرنده: آقاى میرزا یحیى وحیدى مهرجردى ... 26/ ربیع الثانى/ 87

معرّف: آقاى فکور یزدى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

175- گیرنده: آقاى حاج سید محمود هاشمى الیگودرزى ... 26/ ربیع الثانى/ 87

معرّف: آقاى فکور یزدى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

176- گیرنده: آقاى حاج شیخ عباس غیبى شهرکى یزدى ... 26/ ربیع الثانى/ 87

معرّف: آقاى فکور یزدى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

177- گیرنده: آقاى حاج شیخ محمد تقى شریعتمدارى- تهران ... 6/ جمادى الاول/ 87

معرّف: آقاى اشراقى و آقاى آقا محسن محدث زاده قمى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

178- گیرنده: آقاى حاج شیخ على مودّت- نجف ... 9/ جمادى الاول/ 87

معرّف: آقاى آقا سید عباس یزدى و آقاى کریمى مازندرانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، به قدر اعاشه‏

179- گیرنده: آقاى آقا شیخ عباس فرخى ... 20/ جمادى الاول/ 87

معرّف: آقاى حق‏شناس از جهرم و آقازاده ایشان (ظاهراً)

حدود اختیارات: حسبیات، به قدر اعاشه‏

180- گیرنده: آقاى آقا سید مهدى مکى کاشانى- کاشان ... 4/ جمادى الثانى/ 87

معرّف: آقاى آقا شیخ حسین رهى و آقاى مسلمى کاشانیان‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

181- گیرنده: آقاى آقا سید مهدى حجازى- اصفهان ... 21/ جمادى الثانى/ 87

معرّف: آقاى آقا شیخ حسینعلى منتظرى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

182- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمد عالمى سمنانى- سمنان ... 28/ جمادى الثانى/ 87

معرّف: آقاى آشتیانى دانش، آقاى فاضل همدانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

183- گیرنده: آقاى حاج شیخ محمد على نور اللهى- شهر کرد ... 11/ رجب/ 87

معرّف: آقاى آقا شیخ حسینعلى منتظرى و آقاى حاج آقا حسین خادمى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

184- گیرنده: آقاى آقا شیخ عزیز اللَّه خوشوقت- تهران ... 18/ رجب/ 87

معرّف: آقاى آقا شیخ جواد کربلائى و آقاى آقا سید محمد على تهرانى‏

حدود اختیارات: در حسبیات و ایصال بقیه‏

185- گیرنده: آقاى آقا شیخ جواد محامدى- قم ... 28/ رجب/ 87

معرّف: آقاى آقا سید جعفر کریمى و آقاى آقا شیخ کاظم محامدى‏

حدود اختیارات: در حسبیات و ایصال بقیه‏

186- گیرنده: آقاى حاج سید ناصر ابطحى- تهران ... 2/ شعبان/ 87

معرّف: آقاى حاج سید على خلخالى و آقازاده ایشان‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

187- گیرنده: آقاى آقا نور الدین مقدس ... 11/ شعبان/ 87

معرّف: آقاى آقا شیخ احمد زاهد و آقاى آقا شیخ مهدى سلطانى‏

حدود اختیارات: در حسبیات، معاش، ایصال بقیه‏

188- گیرنده: آقاى آقا شیخ حسن یزدانى ... 11/ شعبان/ 87

معرّف: آقاى آقا شیخ محمود غروى و آقاى آقا شیخ عبد العلى‏

حدود اختیارات: در حسبیات، معاش، ایصال بقیه‏

189- گیرنده: آقاى شیخ فتح اللَّه بهبهانى- نجف ... 11/ شعبان/ 87

معرّف: آقاى آقا شیخ مجتبى لنکرانى‏

حدود اختیارات: در حسبیات، معاش، ایصال بقیه‏

190- گیرنده: آقاى آقا شیخ عبد الرحمن فقهى- نجف ... 12/ شعبان/ 87

معرّف: آقاى میر عبد العظیمى و آقاى خائفى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

191- گیرنده: آقاى آقا سید ضیاء روحانى رودسرى ... 22/ شعبان/ 87

معرّف: آقاى میر عبد العظیمى و آقاى محمدى و آقاى محفوظى از قم‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

192- گیرنده: آقاى آقا شیخ محمد حسین املائى همایونشهرى ... 25/ شعبان/ 87

معرّف: آقاى کروبى و آقاى کیانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

193- گیرنده: آقاى آقا شیخ على خوئینى- نجف ... 1/ رمضان/ 87

معرّف: آقاى رضوانى خمینى و آقاى قدیرى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

194- گیرنده: آقاى حاج شیخ محمد حسن خیارجى ثقة الاسلام ... 16/ رمضان/ 87

معرّف: آقاى آقا سید نصر اللَّه مستنبط و آقاى آقا شیخ محمد رضا بروجردى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

195- گیرنده: آقاى آقا شیخ فیض اللَّه دارائى- مروج الاحکام ... 23/ رمضان/ 87

معرّف: آقاى کریمى و آقاى آقا شیخ محمود پناهنده‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

196- گیرنده: آقاى آقا شیخ عبد النبى سلیمانى- مروج الاحکام ... 10/ شوال/ 87

معرّف: آقاى کریمى و آقاى محامدى‏

حدود اختیارات: حسبیات، به قدر اعاشه‏

197- گیرنده: ثقة الاسلام و المسلمین آقاى حاج آقا مرتضى تهرانى (آقازاده مرحوم آقا شیخ عبد العلى)

... 15/ شوال/ 87

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: در حسبیات، نصف‏

198- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید محمد جزائرى- خرم‏آباد ... 24/ شوال/ 87

معرّف: آقاى آقا سید جعفر جزائرى و آقاى آقا سید حسن امام‏

حدود اختیارات: حسبیات، سهمین به قدر اعاشه و ایصال بقیه سهم امام‏

199- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ مهدى نجفى- رفسنجان ... 3/ ذى القعدة/ 87

معرّف: آقایان اخوان مرعشى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه از اعاشه‏

200- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید جواد مدرسى- یزد ... 5/ ذى القعدة/ 87

معرّف: آقاى سید عباس خاتمى، آقاى آقا شیخ غلام رضا یزدى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه از اعاشه‏

201- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج سید مهدى روحانى قمى ... 9/ ذى القعدة/ 87

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: در حسبیات، ایصال نصف سهمین‏

202- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید محمد رضا محمودى گلپایگانى- شهریار

... 13/ ذى القعدة/ 87

معرّف: معروف است‏

حدود اختیارات: در حسبیات، صرف ما بقى در مصارف شرعیه‏

203- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج سید احمد دعائى یزدى- یزد ... 14/ ذى القعدة/ 87

معرّف: آقاى خلخالى و آقاى آقا سید عباس خاتمى‏

حدود اختیارات: در حسبیات، ایصال بقیه از سهم‏

204- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ محمد ابراهیم بحر العلومى خوانسارى میرخانى- در نیروى هوائى‏

... 16/ ذى القعدة/ 87

معرّف: مى‏شناسم ایشان را

حدود اختیارات: حسبیات و تصفیه و ایصال ما زاد

205- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج میر سید محمد ابطحى سدهى- تهران ... 20/ ذى القعدة/ 87

معرّف: آقایان اخوان مرعشى شهادت داد که جمعى مورد وثوق شهادت دادند

حدود اختیارات: حسبیات و تصفیه و ایصال ما زاد

206- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ احمد معصومى تهرانى ... 4/ ذى الحجه/ 87

معرّف: آقاى رضوانى، آقاى حلیمى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال ما زاد

207- گیرنده: مروج الاحکام آقاى سید حسن نقوى ... 22/ ذى الحجه/ 87

معرّف: آقاى آقا شیخ عبد اللَّه تهرانى و آقاى معصومى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال ما زاد

208- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج میرزا محمد حسین دانش- مسجد میدان ژاله ... 24/ ذى الحجه/ 87

معرّف: آقاى آقا میرزا ابو القاسم دانش‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال ما زاد

209- گیرنده: مروج الاحکام آقا شیخ محمد حکمت گنابادى ... 24/ ذى الحجه/ 87

معرّف: آقاى مدنى و آقاى رضوانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال ما زاد

210- گیرنده: ثقة الاسلام آقا رضا گلسرخى کاشانى ... 24/ ذى الحجه/ 87

معرّف: آقاى حلیمى و آقاى مسعودى خمینى‏

حدود اختیارات: حسبیات، دو ثلث‏

211- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ رضا عندلیب ... «1» گیلانى ... 26/ ذى الحجه/ 87

معرّف: آقاى سید عبد الغنى اشکورى و آقاى سید هادى موسوى‏

حدود اختیارات: حسبیات، دو ثلث‏

212- گیرنده: آقاى ثقة الاسلام حاج میرزا محمد انوارى یزدى ... 28/ ذى الحجه/ 87

معرّف: آقاى آقا سید عباس و آقاى آقا شیخ غلام رضا یزدى‏

حدود اختیارات: حسبیات، دو ثلث‏

213- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج سید مهدى سبحانى قمى ... 3/ محرم/ 88

معرّف: اخوان انصارى قمى‏

حدود اختیارات: حسبیات به مقدار اعاشه از سهمین‏

214- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج میرزا ید اللَّه خدائى- در شهر رى ... 4/ محرم/ 88

معرّف: آقاى آقا شیخ محمد رضا بروجردى، آقاى انگجى، آقازاده مرحوم آقا سید مهدى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

215- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج احمد نقیب زاده- در ماهان ... 4/ محرم/ 88

معرّف: آقایان اخوان مرعشى و غیرهما

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

216- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج آقا حسین برقعى قمى ... 7/ محرم/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

217- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ محمد فاضلى اشتهاردى ... 9/ محرم/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

218- گیرنده: ثقة الاسلام حاج سید فضل اللَّه زکى ... 11/ محرم/ 88

معرّف: آقاى آقا سید عباس یزدى و آقاى سید حسین مطهرى یزدى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

219- گیرنده: مروج الاحکام آقاى سید جعفر قاضوى تهرانى ... 11/ محرم/ 88

معرّف: ... «1»

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه‏

220- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید حسین هشترودى ... 12/ محرم/ 88

معرّف: معروف است‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

221- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج سید جعفر حسینى یزدى- قم ... 15/ محرم/ 88

معرّف: آقاى فکور و آقاى آقا سید عباس یزدى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه به موارد مقرره‏

222- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ محمد تقى رضائى فومنى «2»

معرّف: آقاى کیانى، آقاى میر عبد العظیمى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

223- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى سید محمد موسوى خوئى- در خوى ... 20/ محرم/ 88

معرّف: آقاى حاج سید على انگجى و مصطفى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال نصف‏

224- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ على آقا صدیقى قزوینى- تهران ... 20/ محرم/ 88

معرّف: آقا سید موسى زرآبادى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال نصف‏

225- گیرنده: حجة الاسلام آقاى شیخ محمد حسین واسعى قائنى- تهران ... 25/ محرم/ 88

معرّف: آقاى سید محمد قائنى و اجازه از علماء اعلام‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال بقیه‏

226- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ عیسى محقق خراسانى ... 3/ صفر/ 88

معرّف: آقاى سید محمد هاشمى، آقاى سید مرتضى فیروزآبادى و بعضى دیگر

حدود اختیارات: اخذ سهم به مقدار اعاشه و ایصال ما زاد به علماء

227- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید مهدى حجازى شهرضائى ... 11/ صفر/ 88

معرّف: آقاى شیخ رمضانعلى و شیخ محمد باقر اصفهانى‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث‏

228- گیرنده: مروج الاحکام شیخ على اصغر فقیهى خیارجى- قزوین ... 11/ صفر/ 88

معرّف: اخوان مرعشى‏

حدود اختیارات: اعاشه، ایصال بقیه‏

229- گیرنده: مروج الاحکام آقا شیخ حسینعلى محمدى ... 11/ صفر/ 88

معرّف: آقاى شیخ محمود غروى و آقاى آقا شیخ حسن یزدانى‏

حدود اختیارات: کسر معاش‏

230- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج شیخ مهدى صحافى راوندى- کاشان ... 11/ صفر/ 88

معرّف: آقاى مسلمى و آقاى مدنى کاشانى‏

حدود اختیارات: کسر معاش و ایصال ما بقى‏

231- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید احمد تهرانى- تهران ... 13/ صفر/ 88

معرّف: آقاى آقا نظام قمشه‏اى، آقاى حاج آقا نصر اللَّه شاه‏آبادى‏

حدود اختیارات: ایصال نصف، حسبیات‏

232- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید محمد حسین معصومى اشکورى- گیلان ... «1»

... 18/ صفر/ 88

معرّف: آقاى محمدى و آقاى محفوظى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث و شاید حسبیات‏

233- گیرنده: حجة الاسلام آقاى سید محمد نجفى آیة اللَّه زاده اصفهانى ... 20/ صفر/ 88

معرّف: ... «2»

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

234- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید ذبیح اللَّه مطهرى- چالوس ... 25/ صفر/ 88

معرّف: آقاى محمدى و آقاى گرامى و آقاى محفوظى‏

حدود اختیارات: حسبیات، دو ثلث‏

235- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا شیخ حسن جعفرى- کنگ شهر بابک ... 28/ صفر/ 88

معرّف: آقاى آقا شیخ محمد یزدى‏

حدود اختیارات: حسبیات نصف‏

236- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ حسین زرندى- کرمانشاه ... غرّه/ ربیع الاول/ 88

معرّف: آقاى خسروشاهى، آقاى حاج آخوند

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال ما زاد

237- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ محمد صادق کریمیان- کرمانشاه ... غرّه/ ربیع الاول/ 88

معرّف: آقاى خسروشاهى، آقاى حاج آخوند

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال ما بقى‏

238- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج سید حسین حجت- قم ... 5/ ربیع الاول/ 88

معرّف: مى‏شناسم‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال ما زاد

239- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا شیخ مهدى کروبى ... 5/ ربیع الاول/ 88

معرّف: مى‏شناسم‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال ما زاد

240- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ على اکبر مسعودى خمینى ... 5/ ربیع الاول/ 88

معرّف: مى‏شناسم‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث (نسخه ثانیه)

241- گیرنده: رکن الاسلام آقاى آقا شیخ محمد رحمتى سیرجانى ... 9/ ربیع الاول/ 88

معرّف: نوشته جمعى از علما، امضاى اجازه آقاى حکیم‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

242- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ عباس على دانشمند- آبادان ... 12/ ربیع الاول/ 88

معرّف: آقاى قائمى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

243- گیرنده: آقاى مروج الاحکام سید مهدى میر شریفى گلپایگانى- تهران ... 12/ ربیع الاول/ 88

معرّف: آقاى شیخ محمد مظفرى و آقاى شیخ عبد الخالق قزوینى و آقاى شیخ محمد ایازى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

244- آقاى آقا شیخ محمد رضا محامى مشهدى اجازه دارند. «1»

245- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج شیخ غلام رضا کریمى یزدى ... 13/ ربیع الاول/ 88

معرّف: آقاى آقا سید عباس یزدى، آقاى شیخ على اصغر مسلمى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال ما زاد

246- گیرنده: ثقة الاسلام حاج آقا کمال فقیه ایمانى ... 14/ ربیع الاول/ 88

معرّف: آقاى آقا شیخ محمد حسن صافى، آقاى آقا سید محمد على ابطحى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

247- گیرنده: مروج الاحکام آقاى سید حسین موسوى- اطراف خمین ... 17/ ربیع الاول/ 88

معرّف: نقل آقاى ابو طالبى از جمعى، امضاى اجازه آقاى حکیم‏

حدود اختیارات: حسبیات، دو ثلث‏

248- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى میرزا محمد على عالمى- سمنان ... 19/ ربیع الاول/ 88

معرّف: آقایان شیخ عبد الحسین منصوریان شیخ محمد تقى نصیرى سمنانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال پس از مصرف‏

249- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید على یمان زکى- یزد ... 21/ ربیع الاول/ 88

معرّف: آقایان آقا سید عباس یزدى و آقا سید حسین مطهرى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال ما زاد

250- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى سید عبد الغنى حسینى اشکورى ... 28/ ربیع الاول/ 88

معرّف: آقایان آقا سید مجتبى رودبارى و آقا شیخ عبد اللَّه خالقى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال ما زاد و نصف سادات‏

251- گیرنده: حجت الاسلام آقاى آقا میرزا صدر الدین حائرى- شیراز ... 29/ ربیع الاول/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

252- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى شیخ على احمد گوشه‏اى بروجردى ... 2/ ربیع الثانى/ 88

معرّف: آقاى ستارى و آقاى آقا شیخ محمد حسین زمانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

253- گیرنده: رکن الاسلام آقاى آقا شیخ محمد ظفر عرفانى افغانى ... 6/ ربیع الثانى/ 88

معرّف: آقاى خلخالى‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

254- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج میرزا عبد اللَّه شهیدى قزوینى ... 7/ ربیع الثانى/ 88

معرّف: آقاى حاج میرزا قوام بشنوئى و آقاى آقا شیخ محمد مظفرى‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

255- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید ابو الحسن حکمى- ساوه ... 8/ ربیع الثانى/ 88

معرّف: آقاى آقا شیخ صادق خلخالى و آقاى مطهرى ساوه‏اى‏

حدود اختیارات: حسبیات، دو ثلث‏

256- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ محمد عبائى خراسانى ... 15/ ربیع الثانى/ 88

معرّف: آقاى آقا سید محمد تقى بختیارى، آقاى آقا سید مجید ایروانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، دو ثلث‏

257- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید مهدى پیش نمازى- سارى ... 18/ ربیع الثانى/ 88

معرّف: آقاى کریمى، آقاى آقا شیخ محمود محقق‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

258- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج میر سید حسن احمدى اصفهانى- داماد مرحوم شاه‏آبادى‏

... 19/ ربیع الثانى/ 88

معرّف: آقاى حاج آقا نصر اللَّه شاه‏آبادى و نیز مى‏شناسم‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

259- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج آقا ضیاء الدین استرآبادى- تهران ... ربیع الثانى/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

260- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج سید على رضا مدرسى یزدى ... 23/ ربیع الثانى/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

261- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید محمد رضا کشفى تهرانى ... 23/ ربیع الثانى/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

262- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا شیخ محمود عابدى- خلخال ... 23/ ربیع الثانى/ 88

معرّف: آقاى آقا شیخ صادق خلخالى‏

حدود اختیارات: حسبیات، بقیه‏

263- گیرنده: حجة الاسلام و المسلمین آقاى حاج شیخ اسماعیل جاپلقى- تهران‏

... 26/ ربیع الثانى/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

264- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید مصطفى کشمیرى صفوى- کشمیر بدٌگام شریعت‏آباد «1»

... 29/ ربیع الثانى/ 88

معرّف: آقاى خلخالى و آقاى آقا سید محمد مختار شاهى و آقا شیخ حسین کشمیرى‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

265- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید محمد باقر کشمیرى- کشمیر ... 29/ ربیع الثانى/ 88

معرّف: آقاى خلخالى و آقاى حاج شیخ حسین کشمیرى و آقاى مختار شاهى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف سهم مبارک‏

266- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج سید فخر الدین افقهى بردارى- سبزوار

... 1/ جمادى الاول/ 88

معرّف: آقاى آقا سید عبد الاعلى سبزوارى و آقازاده ایشان‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف سهم مبارک‏

267- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید علاء الدین علوى طالقانى ... 14/ جمادى الاول/ 88

معرّف: مى‏شناسم‏

حدود اختیارات: حسبیات، بقیه‏

268- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا شیخ على اوسطى تهرانى ... 14/ جمادى الاول/ 88

معرّف: آقاى حاج سید احمد زنجانى و آقاى بُدَلا قمى‏

حدود اختیارات: حسبیات، معاش (در حاشیه اجازه آقاى زنجانى قم اجازه دادم)

269- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ غلام على کمارى- تهران ... سلخ/ جمادى الاول/ 88 «1»

معرّف: آقاى آقا میرزا على غروى تبریزى و معروف هست‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف ایصال‏

270- گیرنده: عماد الاسلام آقاى آقا شیخ حسین حسین‏پور- مشهد ... 24/ جمادى الثانى/ 88

معرّف: آقاى آقا شیخ مصطفى اشرفى و آقاى شیخ محمد حسین جعفرى کاشمرى‏

حدود اختیارات: حسبیات، دو ثلث ایصال‏

271- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج شیخ محمد صادق تهرانى ... 24/ جمادى الثانى/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: وکیل در قم هستند

272- گیرنده: ثقة الاسلام اسلام آقاى حاج شیخ مصطفى فتاحى- تهران ... 24/ جمادى الثانى/ 88

معرّف: آقاى جلالى خمینى و پسر حاج سیف اللَّه‏

حدود اختیارات: حسبیات و ایصال دو ثلث‏

273- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ عبد الرحیم صادقى- مازندران ... 6/ رجب/ 88

معرّف: آقاى آقا شیخ محمد تقى متقى و آقاى آقا سید محمد على تهرانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

274- گیرنده: آقاى مروج الاحکام سید محسن احمدى- آبادان ... 14/ رجب/ 88

معرّف: آقاى راستى و آقاى رضوانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، به قدر اعاشه‏

275- گیرنده: حجة الاسلام آقاى آقا شیخ محمد رضا کاظمى- کرمانشاه ... 25/ رجب/ 88

معرّف: آقاى مدنى، آقاى خزعلى‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

276- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا شیخ هادى قدس ... 24/ رجب/ 88

معرّف: آقاى لاهوتى‏

حدود اختیارات: حسبیات، بقیه‏

277- گیرنده: مروج الاحکام آقا سید موسى بنى طبا ... 28/ رجب/ 88

معرّف: آقاى آقا سید محمد حسین طباطبائى بروجردى و بعض دیگر

حدود اختیارات: حسبیات، بقیه‏

278- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ قدرت اللَّه صادقى ... 29/ رجب/ 88

معرّف: آقاى آقا شیخ عبد العلى و بعضى دیگر

حدود اختیارات: حسبیات، بقیه‏

279- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ حاج آقا رضا بنى طبا ... شهر رجب‏

معرّف: جمعى، منهم: آقاى رسولى، آقاى آقا شیخ محمود خادمى‏

حدود اختیارات: حسبیات، بقیه‏

280- گیرنده: آقاى حاج سید ید اللَّه شربیانى ... سلخ «1»

معرّف: آقاى جلالى خمینى و آقاى انتشارى‏

حدود اختیارات: حسبیات، بقیه‏

281- گیرنده: حجة الاسلام آقاى آقا شیخ یوسف احمدى همدانى- ایشان در قروه همدان هستند.

... 2/ شعبان/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

282- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ ناصر على پاکستانى- در کویته پاکستان هستند

... 3/ شعبان/ 88

معرّف: آقاى آقا شیخ عبد اللطیف مولوى و بعضى دیگر

حدود اختیارات: حسبیات، بعد از خرج ایصال به محال مقرره‏

283- گیرنده: مروج الاحکام حاج سید اسماعیل موسوى ... 4/ شعبان/ 88

معرّف: آقاى حاج آقا احمد امامى و آقاى حاج آقا کمال فقیه ایمانى‏

حدود اختیارات: تتمیم معاش و ایصال بقیه به محل خود

284- گیرنده: مروج الاحکام آقا سید حسن فاضل افغانى ... 7/ شعبان/ 88

معرّف: آقاى مدرس افغانى و آقاى فیاض افغانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، تتمیم معاش و ایصال بقیه به محل خود

285- گیرنده: مروج الاحکام آقا سید محسن- نواحى بلخ ... 7/ شعبان/ 88

معرّف: آقاى توسلى افغانى و آقاى مدرس‏

حدود اختیارات: حسبیات، و ایصال دو ثلث‏

286- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج سید یوسف کشمیرى صفوى- در کشمیر (از علماى محترم‏

کشمیرند، آدرس: کشمیر، بدٌگام شریعت‏آباد) ... 10/ شعبان/ 88

معرّف: آقاى خلخالى و بعضى دیگر

حدود اختیارات: حسبیات و نصف‏

287- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا سید رضا مظفرى ... 10/ شعبان/ 88

معرّف: آقاى خلخالى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ما بقى‏

288- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ محمد کیانى نژاد- قم ... 10/ شعبان/ 88

معرّف: دو نفر از اهل محل ایشان و ... «1»

حدود اختیارات: حسبیات، دو ثلث‏

289- گیرنده: آقاى حاج سید محمد حسین مصباح خراسانى- از ائمه جماعت مشهد

... 11/ شعبان/ 88

معرّف: آقاى خلخالى‏

حدود اختیارات: حسبیات، دو ثلث‏

290- گیرنده: ثقة الاسلام الواعظین آقاى حاج آقا على معتضد الواعظین ... 17/ شعبان/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، ما بقى‏

291- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا میرزا محسن تهرانى خراسانى (آقازاده آقاى حاج شیخ ابو الفضل)

... 14/ شعبان/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، دو ثلث‏

292- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا رضا مقدسى محلاتى ... 16/ شعبان/ 88

معرّف: آقاى آقا طه مقدسى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال ما زاد

293- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج میرزا باقر آقا بستان‏آبادى- تبریز ... 18/ شعبان/ 88

معرّف: آقاى توحیدى و آقاى نخجوانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

294- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا شیخ حسین رجبى- در قم ... 18/ شعبان/ 88

معرّف: آقاى آقا شیخ على پناه و آقاى آقا شیخ محمد مؤمن‏

حدود اختیارات: حسبیات، ما بقى‏

295- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ محمد حسین محمدى بجنوردى ... 21/ شعبان/ 88

معرّف: ... «1»

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

296- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى سید عبد المجید ایروانى- قم ... 21/ شعبان/ 88

معرّف: آقاى حاج آقا مجتبى تهرانى، ایشان را مى‏شناسم، نیز آقاى آقا سید کمال موسوى‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

297- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ مرتضى فهیم کرمانى- قم ... 21/ شعبان/ 88

معرّف: آقاى آقا سید کمال موسوى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ما بقى‏

298- گیرنده: حجة الاسلام آقاى فقیه قمى- قم ... 24/ شعبان/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، ما زاد

299- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا سید حسن صحفى- قم ... 24/ شعبان/ 88

معرّف: آقاى مؤمن و آقاى سید مهدى صحفى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ما زاد

300- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ محمد على شرعى- قم ... 24/ شعبان/ 88

معرّف: ... «1»

حدود اختیارات: حسبیات، ما زاد

301- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ على اکبر طوبائى ... شعبان/ 88

معرّف: آقاى سید کمال الدین موسوى و آقاى سید منیر الدین‏

حدود اختیارات: حسبیات‏

302- گیرنده: ثقة الاسلام آقا سید محمود موسوى- صاحب فهرست کتب اربعه ... 27/ شعبان/ 88

معرّف: آقاى صافى اصفهانى و آقاى آقا شیخ غلام رضا باقریان‏

حدود اختیارات: حسبیات، ما زاد

303- گیرنده: حجة الاسلام آقاى آقا سید محمود مجتهدى سیستانى (اخوى آقاى آقا سید على و در

مشهد هستند) ... 28/ شعبان/ 88

معرّف: آقاى آقا سید على سیستانى و آقاى آقا شیخ على آقا تهرانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

304- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج سید عبد العظیم گرگانى- در مینودشت گرگان است‏

... 6/ رمضان/ 88

معرّف: آقاى آقا شیخ مصطفى اشرفى و آقاى آقا شیخ مرتضى اشرفى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ما زاد

305- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ على اصغر ریزى اصفهانى ... 9/ رمضان/ 88

معرّف: آقاى حاج شیخ محمد باقر نطنزى- آقاى شیخ رمضانعلى رضائى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ما زاد

306- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ غلام رضا رحمانى همدانى ... 19/ رمضان/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، ما زاد

307- گیرنده: آقاى حاج سید على رئیسى- گرگان ... 2/ شوال/ 88

معرّف: آقایان اخوان مرعشى‏

حدود اختیارات: حسبیه و ایصال دو ثلث‏

308- گیرنده: جناب مشهدى سیف اللَّه تولائى ابرقوئى ... 5/ شوال/ 88

معرّف: جمعى از اهالى محل خودشان‏

حدود اختیارات: مجازند در تصفیه حساب و اخذ و ایصال و دریافت قبض‏

309- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ زین العابدین ثقفى- مشهد ... 5/ شوال/ 88

معرّف: آقایان اشرفى‏ها و آقاى ملایرى‏

حدود اختیارات: حسبیه و ایصال بقیه‏

310- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید عباس میر یونسى ... 14/ شوال/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال بقیه‏

311- گیرنده: آقاى حاج نوروزعلى نوروزى هراتى بازار سلطانى تهران، طبقه دوم، حجره حاج مهدى‏

یاورى (تلفن 50662) ... 19/ شوال/ 88

معرّف: آقاى واعظى و آقاى ... «1»

حدود اختیارات: وکیل اخذ و ایصال‏

312- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ محمد جواد ممجّد ... 20/ شوال/ 88

معرّف: آقاى حاج سید کاظم میر عبد العظیمى و آقاى حاج آقا مجتبى رودبارى‏

حدود اختیارات: حسبیه و دو ثلث ایصال‏

313- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ على رضا ممجّد ... 20/ شوال/ 88

معرّف: آقاى حاج سید کاظم میر عبد العظیمى‏

حدود اختیارات: حسبیه و دو ثلث ایصال‏

314- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا شیخ على غیاثى- قم (در حومه آمل مازندران مى‏رود)

... 21/ شوال/ 88

معرّف: آقاى محمدى و آقاى گرامى و آقاى کریمى‏

حدود اختیارات: حسبیه و دو ثلث ایصال‏

315- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید جواد حیدرى- یزد ... 27/ شوال/ 88

معرّف: آقاى وزیرى یزدى، آقاى آقا سید عباس خاتمى‏

حدود اختیارات: حسبیه نصف (لفظاً اجازه وسیع دارد)

316- گیرنده: مروج الاحکام آقاى سید رضا مقدسى محلاتى ... 11/ ذى القعدة/ 88

معرّف: آقاى آقا طه و آقاى روحانى و آقاى توسلى‏

حدود اختیارات: اخذ سهم سادات و براى کسرى سهم امام و ایصال باقى‏

317- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ عبد الخالق اصفهانى ... 20/ ذى القعدة/ 88

معرّف: آقاى حاج آقا عطاء اللَّه و آقاى خسروشاهى‏

حدود اختیارات: حسبیه و ایصال ما زاد

318- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ حسین کرمانى ... 20/ ذى القعدة/ 88

معرّف: آقاى حاج میرزا على مشکینى‏

حدود اختیارات: حسبیه و ایصال ما زاد

319- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج سید حسن موسوى نائینى ... 23/ ذى القعدة/ 88

معرّف: آقاى سید جلال یزدى، آقاى حاج سید حسین فاطمى نائینى‏

حدود اختیارات: به قدر اعاشه و ایصال ما زاد

320- گیرنده: آقاى آقا سید محمد موسوى‏

معرّف: ... «1»

حدود اختیارات: حسبیات امضاى اجازه مرحوم سید «2» و غیره‏

321- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید جعفر میردامادى ... 25/ ذى القعدة/ 88

معرّف: آقاى حاج شیخ عبد العلى و آقاى صادقى‏

حدود اختیارات: ایصال نصف سهم سادات و دو ثلث سهم مبارک‏

322- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى شیخ محمود بیانى ... 25/ ذى القعدة/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: ایصال ما زاد

323- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید على بهشتى- ساکن شاه‏آباد غرب ... 26/ ذى القعدة/ 88

معرّف: آقاى ستارى، آقاى آقا شیخ ابراهیم بروجردى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال ما زاد از نصف‏

324- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج شیخ على محمد نجات- ساکن سمنان ... 26/ ذى القعدة/ 88

معرّف: آقاى سبزوارى و آقاى آقا شیخ حسن نمازى شاهرودى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال ما زاد از نصف‏

325- گیرنده: مروج الاحکام آقا شیخ حسن حبیب اللهى- خمین ... 4/ ذى الحجه/ 88

معرّف: آقاى پسندیده‏

حدود اختیارات: اخذ سهم به مقدار اعاشه‏

326- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج میرزا محمد کوثرى- خیابان شکوفه میدان ژاله‏

... 5/ ذى الحجه/ 88

معرّف: آقاى اشراقى‏

حدود اختیارات: دو ثلث و حسبیه‏

327- گیرنده: مروج الاحکام آقا شیخ على نقى فرائى زنجانى- در قم هستند ... 13/ ذى الحجه/ 88

معرّف: آقا شیخ قربان على ذوالقدر

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال زائد

328- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ احمد عبد الوهابى ... 13/ ذى الحجه/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال نصف‏

329- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا سید رضا مقدسى ... 13/ ذى الحجه/ 88

معرّف: آقاى آقا طه مقدسى و آقاى روحانى محلاتى- على المحکى ظاهراً

حدود اختیارات: نقل احادیث و ایصال ما زاد

330- گیرنده: مروج الاحکام سید محمد جواد موسوى ... 15/ ذى الحجه/ 88

معرّف: آقاى صادقى و آقاى حسینى انصارى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال ما زاد

331- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى سید نصر اللَّه دیباجى ... 17/ ذى الحجه/ 88

معرّف: آقاى حاج سید احمد دیباجى و آقاى آقا سید محمد على شیرازى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال ما زاد

332- گیرنده: مروج الاحکام آقاى سید على نقى حسینى قزوینى- در قم هستند ... 21/ ذى الحجه/ 88

معرّف: آقاى محمدى و آقاى محفوظى از قم‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال نصف‏

333- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ محمد تقى نحوى رامسرى- در قم هستند ... 21/ ذى الحجه/ 88

معرّف: آقاى محمدى و آقاى محفوظى از قم‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال نصف‏

334- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج شیخ مرتضى مطهرى خراسانى. در تهران هستند ... ذى الحجه/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال نصف‏

335- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ غلام حسین اشراقى ... 27/ ذى الحجه/ 88

معرّف: آقاى میر عبد العظیمى و آقاى آقا مجتبى رودبارى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال نصف‏

336- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج شیخ على آقا تهرانى- مشهد مشرف هستند

... 28/ ذى الحجه/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال نصف‏

337- گیرنده: مروج الاحکام آقا شیخ محمد حسن گنابادى ... 29/ ذى الحجه/ 88

معرّف: آقاى صادقى، آقاى غلامى‏

حدود اختیارات: اخذ سهم و ایصال ما زاد و رد به محل مقرر

338- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج شیخ على اکبر صدرزاده خراسانى ... 29/ ذى الحجه/ 88

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

339- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا شیخ غلام حسین محمدى خمینى ... 29/ ذى الحجه/ 88

معرّف: آقاى رضوانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

340- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج شیخ محمد باقر صدیقین- اصفهان ... 30/ ذى الحجه/ 88

معرّف: آقاى خلخالى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

341- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا شیخ محمد ناصریان آرانى- قم ... 30/ ذى الحجه/ 88

معرّف: آقایان آقا میرزا حسین نورى و آقا محمد فاضل‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

342- گیرنده: مروج الاحکام آقاى سید احمد حسینى در تهران، نزدیک مسجد قائمیه ... 2/ محرم/ 89

معرّف: آقاى سعیدى خراسانى و سفارش آقاى طالقانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

343- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى سید عبد الکریم اردبیلى- در تهران مقیم است ... 2/ محرم/ 89

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

344- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج سید محمد حسین رئیس بکولنگى- در افغانستان‏

... 4/ محرم/ 89

معرّف: مورد وثوق هستند

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

345- گیرنده: جناب آقاى حاج محمد مهدى فضل مشهدى- تهران سراى حاج ملا على‏

... 5/ محرم/ 89

معرّف: ... «1»

حدود اختیارات: ایشان در تهران وکیل هستند براى اخذ وجوه‏

346- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج سید محمد رضا بهشتى نژاد ... 5/ محرم/ 89

معرّف: آقاى حاج سید جلال طاهرى، آقاى حاج سید محمد

حدود اختیارات: حسبیات، نصف سادات ثلثین امام‏

347- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى شیخ رمضان زمانى نجف‏آبادى- در شهر رى هستند ... 5/ محرم/ 89

معرّف: آقاى غیورى، آقاى زمانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

348- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ محمد اشرفى اصفهانى ... 8/ محرم/ 89

معرّف: آقاى حاج آقا عطاء اللَّه، آقاى حاج شیخ عبد الجواد

حدود اختیارات: حسبیات، تتمیم معاش‏

349- گیرنده: مروج الاحکام آقا شیخ محمود ملکى ... 8/ محرم/ 89

معرّف: آقاى حاج آقا عطاء اللَّه از قول آقاى حاج شیخ عبد الجواد

حدود اختیارات: حسبیات، تتمیم معاش‏

350- گیرنده: ثقة الاسلام آقا سید محمد باقر مبلغ ... 11/ محرم/ 89

معرّف: آقاى آقا محمد فاضل و آقاى آقا شیخ یحیى انصارى‏

حدود اختیارات: حسبیات‏

351- گیرنده: حجة الاسلام آقاى آقا شیخ عبد الرحیم ربانى ... 13/ محرم/ 89

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، مجاز در صرف هستند

352- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج سید جلیل نجفى یزدى ... 19/ محرم/ 89

معرّف: آقاى حاج شیخ جواد کربلائى و آقاى خاتمى‏

حدود اختیارات: حسبیات، اعاشه‏

353- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ یعقوب واعظى- از مدرسین مشهد و امام جماعت‏

... 23/ محرم/ 89

معرّف: آقایان اخوان اشرفى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

354- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج شیخ نور الدین واعظى ... 25/ محرم/ 89

معرّف: آقاى خاتمى و آقاى آقا شیخ کاظم محامدى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

355- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج آقا کمال مرتضوى- از ائمه جماعت تهران ... 26/ محرم/ 89

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

356- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید نور الدین ابهرى- امام جماعت در تهران (پسر آقاى ابهرى)

... 27/ محرم/ 89

معرّف: آقاى ابهرى و آقاى صادقى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

357- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا شیخ محمد لشکرى ... 5/ صفر/ 89

معرّف: آقاى حاج آقا بزرگ علوى قزوینى، آقاى باریک بین‏

حدود اختیارات: تصفیه حساب مؤمنین و ایصال نصف‏

358- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید محمد هادى شریعت افغانى ... 7/ صفر/ 89

معرّف: آقایان مسلمى و دعائى‏

حدود اختیارات: حسبیات و نصف سهم‏

359- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ محمد ابراهیم خلیلى افغانى ... 7/ صفر/ 89

معرّف: آقایان مدرس، و فیاض افغانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال بقیه به حوزه‏ها

360- گیرنده: حجة الاسلام آقاى آقا شیخ ابراهیم ربانى- در بیرجند امام جماعت و مدرس ... 9/ صفر/ 89

معرّف: آقایان مسلمى و آقا شیخ یوسف جعفرزاده و آقا شیخ على قزوینى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

361- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ عباس عباس نژاد بیرجندى ... 12/ صفر/ 89

معرّف: آقاى شاه‏آبادى، آقاى اشرفى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

362- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج شیخ عبد اللَّه شفیعى ... 12/ صفر/ 89

معرّف: آقاى حاج سید اسد اللَّه اشکورى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

363- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید کاظم میر عبد العظیمى ... 23/ صفر/ 89

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

364- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید محمد موسوى نیشابورى ... 27/ صفر/ 89

معرّف: آقاى آقا شیخ حسین انصارى خراسانى، آقاى مروى خراسانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

365- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ محمد باقر ناصرى دولت‏آبادى ... 27/ صفر/ 89

معرّف: اجازات علما، و نیز معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

366- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى شیخ ابو القاسم مدبّرى یزدى ... 28/ صفر/ 89

معرّف: آقاى آقا سید عباس، آقاى آقا سید جواد حیدرى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

367- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید مهدى امامى سدهى ... 28/ صفر/ 89

معرّف: آقاى مهدوى اصفهانى و آقاى سلطانى بروجردى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

368- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ عباس على مقدسى ... 29/ صفر/ 89

معرّف: آقاى آقا شیخ محمد حسین کوشکى، حاج شیخ حمزه‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال نصف‏

369- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید حسن مدرسى- در تهران (پسر مرحوم سید ابو القاسم یزدى)

... 6/ ربیع الاول/ 89

معرّف: آقازاده‏هاى مرحوم حاج سید یحیى یزدى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

370- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا سید حسن اسماعیلیان نجف‏آبادى ... 8/ ربیع الاول/ 89

معرّف: آقاى کیانى و آقاى باقرى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ایصال دو ثلث‏

371- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ حسن نمازى خراسانى ... 11/ ربیع الاول/ 89

معرّف: آقاى خلخالى‏

حدود اختیارات: حسبیه و ایصال نصف‏

372- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج آقا مرتضى مهدوى (اخوى آقاى مهدوى اصفهانى)

... 18/ ربیع الاول/ 89

معرّف: آقاى آقا شیخ محمد باقر و آقاى شیخ رمضانعلى رضائى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ثلثین‏

373- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید محمد تقى بختیارى ... 18/ ربیع الاول/ 89

معرّف: معروف است‏

حدود اختیارات: حسبیه، ما زاد

374- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج آقا رضا مهدوى (اخوى آقاى مهدوى)

... 20/ ربیع الاول/ 89

معرّف: آقاى ... «1»

حدود اختیارات: حسبیه، نصف سادات، دو ثلث امام‏

375- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید محمد على حسینى تهرانى لاله زارى ... 22/ ربیع الاول/ 89

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیه، ما زاد

376- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ مرتضى اشرفى- شاهرود ... 8/ ربیع الثانى/ 89

معرّف: ... «2»

حدود اختیارات: حسبیه، نصف ایصال‏

377- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید اسماعیل سجادى تبریزى- در تهران، مسجد نزدیک امام زاده زید

... 10/ ربیع الثانى/ 89

معرّف: آقایان اخوان مرعشى‏

حدود اختیارات: حسبیه، دو ثلث ایصال‏

378- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید محمد رضا سعیدى خراسانى- تهران، شهباز، غیاثى، مسجد امام‏

هفتم ... 18/ ربیع الثانى/ 89

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، دو ثلث ایصال‏

379- گیرنده: سلالة السادات حاج سید کاظم صمدانى تبریزى ... 23/ ربیع الثانى/ 89

معرّف: آقاى مؤمن و آقاى آل طه- قمیان‏

حدود اختیارات: براى اعاشه‏

380- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید ابراهیم حجازى خراسانى ... 2/ جمادى الاول/ 89

معرّف: آقاى خلخالى و آقاى شاه‏آبادى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال دو ثلث‏

381- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج شیخ ابراهیم قزوینى- تهران ... 2/ جمادى الاول/ 89

معرّف: آقاى حاج سید مرتضى و حاج سید محسن خلخالیان‏

حدود اختیارات: حسبیه، نصف‏

382- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج شیخ عباس مرندى- تهران ... 2/ جمادى الاول/ 89

معرّف: آقاى رسولى و آقاى حاج سید محسن خلخالى‏

حدود اختیارات: حسبیه، نصف‏

383- گیرنده: مروج الاحکام آقاى سید احمد حمیدى ... 16/ جمادى الاول/ 89

معرّف: آقاى شیخ عبد الحسین و آقاى شیخ محمد تقى خراسانى‏

حدود اختیارات: حسبیه، به قدر اعاشه‏

384- گیرنده: سید الاعلام آقاى سید احمد نجفى ... 20/ جمادى الاول/ 89

معرّف: آقایان قوچانیان، پدر و پسر

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال ثلث‏

385- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج سید باقر موسوى ... 23/ جمادى الاول/ 89

معرّف: آقاى آقا شیخ ابو القاسم روحانى، آقاى آقا سید محمد جاجرمى‏

حدود اختیارات: حسبیه، اعاشه و ایصال ما زاد

386- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج شیخ ید اللَّه پورهادى نجف‏آبادى- در اهواز ساکن است‏

... 26/ جمادى الاول/ 89

معرّف: آقاى منتظرى‏

حدود اختیارات: حسبیه، نصف‏

387- گیرنده: مروج الاحکام آقا سید ابو الفضل سجادى- قم ... 27/ جمادى الاول/ 89

معرّف: آقاى شیخ محمد تقى ستوده و آقاى مؤمن‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال ثلثین‏

388- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ على اکبر فیروزکوهى- در فیروزکوه ... 28/ جمادى الاول/ 89

معرّف: آقاى فکور، آقاى کریمى‏

حدود اختیارات: حسبیه، نصف‏

389- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج شیخ محمد رضا مهدى زاده- نجف‏آبادى است‏

... غرّه/ جمادى الثانى/ 89

معرّف: آقاى عرفانیان و آقاى جودى‏

حدود اختیارات: حسبیه، به مقدار اعاشه‏

390- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ رمضانعلى معلمى- مازندران ... 12/ جمادى الثانى/ 89

معرّف: آقاى کریمى‏

حدود اختیارات: حسبیه، به مقدار اعاشه‏

391- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ مسلم داراب اردبیلى ... 12/ جمادى الثانى/ 89

معرّف: آقاى حاج سید کاظم سرابى، آقاى آقا شیخ شفیع جودى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال ما زاد

392- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا سید حسین ابطحى گلپایگانى- در تهران است‏

... 19/ جمادى الثانى/ 89

معرّف: آقاى بطحائى گلپایگانى، و یک نفر دیگر

حدود اختیارات: حسبیه، دو ثلث‏

393- گیرنده: مروج الاحکام آقاى حاج شیخ جعفر مهاجرانى همدانى ... 29/ جمادى الثانى/ 89

معرّف: آقایان اخوان مرعشى‏

حدود اختیارات: حسبیه، به مقدار مصرف‏

394- گیرنده: مروج الاحکام سید اسد اللَّه موسوى خراسانى ... 5/ رجب/ 89

معرّف: آقاى سید احمد نجفى‏

حدود اختیارات: به مقدار اعاشه‏

395- گیرنده: حجة الاسلام آقاى شیخ محمد تقى داودى شاهرودى ... 21/ رجب/ 89

معرّف: آقاى آقا شیخ مصطفى اشرفى و آقاى حاج آقا نصر اللَّه شاه‏آبادى‏

حدود اختیارات: نصف‏

396- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید نور الدین طاهرى شیرازى ... غرّه/ شعبان/ 89

معرّف: آقاى رسولى و نیز معروف هستند

حدود اختیارات: ثلث و حسبیه‏

397- گیرنده: حجة الاسلام آقاى آقا سید حسین بدلاء قمى ... 2/ شعبان/ 89

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: امضاى اجازه مرحوم آقا سید عبد الهادى- رحمه اللَّه‏

398- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید حسین مهدوى اردکانى- اصفهان ... 7/ شعبان/ 89

معرّف: آقاى صافى و آقایان مرعشیان‏

حدود اختیارات: ثلث و حسبیه‏

399- گیرنده: مروج الاحکام آقاى سید محمد باقر درچه‏اى ... 22/ شعبان/ 89

معرّف: آقاى سید احمد موسوى جزینى، آقاى حاج میرزا على اصغر هرندى‏

حدود اختیارات: اخذ به مقدار معاش‏

400- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ حسینعلى داورى اصفهانى ... 24/ شعبان/ 89

معرّف: آقاى خادمى اصفهانى، آقاى مهدوى اصفهانى‏

حدود اختیارات: اخذ به مقدار معاش‏

401- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج سید احمد ممقانى- تهران ... 26/ شعبان/ 89

معرّف: مى‏شناسم‏

حدود اختیارات: حسبیه و ایصال نصف‏

402- گیرنده: عمدة الاسلام آقاى سید على مهرى (داماد آقاى مهرى کویت) ... 26/ شعبان/ 89

معرّف: آقاى آقا میرزا احمد و آقاى آقا شیخ محمد جواد دشتیان‏

حدود اختیارات: مقدار اعاشه‏

403- گیرنده: مروج الاحکام آقاى آقا شیخ حسین حق‏شناس ... 8/ صیام/ 89

معرّف: آقاى آقا شیخ محمد جواد دشتى و آقاى رضوانى خمینى‏

حدود اختیارات: نصف و حسبیه‏

404- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى شیخ محمد امینى خراسانى- در اطراف خراسان ... 9/ صیام/ 89

معرّف: آقاى آقا شیخ مهدى مروارید و آقاى حکیمى خراسانى‏

حدود اختیارات: نصف و حسبیه‏

405- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ محمد کاظم حبیب اللهى جهرمى- در سنندج هستند

... 21/ صیام/ 89

معرّف: آقاى حاج میرزا على مشکینى و آقاى آقا شیخ حسین شب زنده دار

حدود اختیارات: ثلث و حسبیه‏

406- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید عبد العلى تقوى شیرازى ... 29/ صیام/ 89

معرّف: آقاى صافى، آقاى آقا شیخ محمد غروى‏

حدود اختیارات: ثلث حسبیه‏

407- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا سید کاظم سجادى مهرى ... 7/ شوال/ 89

معرّف: امضاى اجازه مرحوم آقاى آقا سید عبد الهادى شیرازى، آقایان اخوان و آقاى آقا شیخ‏

احمد دشتى‏

حدود اختیارات: ثلث و حسبیه‏

408- گیرنده: ثقة الاسلام حاج سید هاشم مهرى- خرمشهر ... 10/ شوال/ 89

معرّف: آقاى حاج شیخ عباس دشتى، و آقاى حاج شیخ محمود بیانى‏

حدود اختیارات: ثلث و حسبیه‏

409- گیرنده: ثقة الاسلام آقا شیخ محسن محسنى- در تهران ... 10/ شوال/ 89

معرّف: آقاى حاج شیخ عبد الرزّاق قاینى و آقاى حاج سید احمد شهرستانى‏

حدود اختیارات: زائد و حسبیه‏

410- گیرنده: ثقة الاسلام حاج شیخ ابراهیم اعرافى شودکى یزدى ... 13/ شوال/ 89

معرّف: آقاى آقا سید عباس خاتمى، آقاى شیخ احمد وحیدى یزدى‏

حدود اختیارات: نصف و حسبیه‏

411- گیرنده: ثقة الاسلام حاج شیخ احمد مطهرى ساوجى ... 8/ ذى القعدة/ 89

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: نصف و حسبیه‏

412- گیرنده: ثقة الاسلام حاج سید نور الدین اشکورى- کاظمین ... 20/ ذى القعدة/ 89

معرّف: آقاى حلیمى، آقاى رودبارى‏

حدود اختیارات: نصف و حسبیه‏

413- گیرنده: ثقة الاسلام سید اسد اللَّه میبدى ... 26/ ذى القعدة/ 89

معرّف: آقاى خاتمى‏

حدود اختیارات: اخذ و ایصال‏

414- گیرنده: مروج الاحکام آقاى شیخ ابراهیم حائرى- پاکستان مى‏رود ... سلخ/ ذى القعدة/ 89

معرّف: آقاى آقا شیخ محمد هادى معرفت و آقاى میرزا احمد معرفت‏

حدود اختیارات: حسبیه و مقدار معاش‏

415- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج شیخ عبد الرسول قائمى- آبادان ... غرّه/ ذى الحجه/ 89

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیه و نصف‏

416- گیرنده: مروج الاحکام شیخ حسین یزدى اصفهانى ... 4/ ذى الحجه/ 89

معرّف: آقاى منتظرى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ما زاد

417- گیرنده: مروج الاحکام حاج آقا حسین درچه‏اى ... 5/ ذى الحجه/ 89

معرّف: آقاى منتظرى و آقاى سعیدى‏

حدود اختیارات: حسبیه، نصف‏

418- گیرنده: مروج الاحکام سید على اکبر میر ابو طالبى- تنکابن ... 5/ ذى الحجه/ 89

معرّف: آقاى محمدى و آقاى محفوظى‏

حدود اختیارات: حسبیه، دو ثلث‏

419- گیرنده: مروج الاحکام شیخ یوسف قزوینى ... 5/ ذى الحجه/ 89

معرّف: آقاى سبحانى تبریزى و آقاى صالحى نجف‏آبادى‏

حدود اختیارات: حسبیه، نصف‏

420- گیرنده: ثقة الاسلام شیخ محمد حسین ایمانى شاهرودى- مشهد- امام جماعت در مشهد

... 6/ ذى الحجه/ 89

معرّف: آقاى آقا شیخ على آقا تهرانى، آقاى شیخ ابو القاسم روحانى‏

حدود اختیارات: حسبیه، نصف‏

421- گیرنده: ثقة الاسلام شیخ عباس یزدى- در کرج ... 19/ ذى الحجه/ 89

معرّف: آقاى سید عباس یزدى، آقاى رضوانى، آقاى کریمى‏

حدود اختیارات: حسبیه، نصف‏

422- گیرنده: ثقة الاسلام سید محمد مدرسى یزدى- در یزد هستند ... 8/ محرم/ 90

معرّف: آقاى حائرى، مرحوم آقاى داماد (اجازه مرحوم آقاى بروجردى امضا شد)

حدود اختیارات: حسبیه، دو ثلث برساند

423- گیرنده: سید الاعلام سید محمد تقى حکیم- در شمیران، در نیاوران هستند ... 16/ محرم/ 90

معرّف: آقاى خلخالى و آقاى حاج سید جعفر جزایرى‏

حدود اختیارات: حسبیه، دو ثلث برساند

424- گیرنده: ثقة الاسلام حاج شیخ عباس حجتى خراسانى- اطراف مشهد هستند ... 18/ محرم/ 90

معرّف: آقاى حکیمى خراسانى، آقاى شیخ مهدى مروارید خراسانى‏

حدود اختیارات: حسبیه، نصف‏

425- گیرنده: حجة الاسلام حاج شیخ محمد رکّعى رضائیه‏اى- در قم هستند ... 18/ محرم/ 90

معرّف: آقاى منتظرى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ما بقى‏

426- گیرنده: مروج الاحکام آقا شیخ غلام حسین غفارى- منطقه پاکستان غربى ... 28/ محرم/ 90

معرّف: آقاى راستى و آقاى متقى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ما بقى‏

427- گیرنده: ثقة الاسلام آقا شیخ شکر اللَّه رضائى ... 4/ صفر/ 90

معرّف: آقاى خرسان و پسر ایشان‏

حدود اختیارات: حسبیه، به قدر معاش‏

428- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ محمد حسین بهجتى اردکانى ... 8/ صفر/ 90

معرّف: آقاى فکور و نیز معروف هست‏

حدود اختیارات: حسبیه، به قدر معاش و ایصال بقیه‏

429- گیرنده: آقاى جلیلى کرمانشاهى ... 15/ صفر/ 90

معرّف: ... «1»

حدود اختیارات: به اهالى کرمانشاه و حوالى اجازه داده شد به ایشان بدهند و نصف را ایشان‏

رسانند و قبض بگیرند

430- گیرنده: مروج الاحکام آقاى سید طاهر مرتضوى اصفهانى ... 28/ صفر/ 90

معرّف: آقاى آقا شیخ صادق خلخالى و آقاى آقا شیخ احمد جنتى‏

حدود اختیارات: به قدر اعاشه و ایصال زائد

431- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج آقا بهاء الدین محمدى عراقى- در کرمانشاه هستند

... 28/ صفر/ 90

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: به قدر اعاشه و ایصال زائد

432- گیرنده: مروج الاحکام شیخ نصرت اللَّه انصارى قزوینى ... 29/ صفر/ 90

معرّف: آقاى صانعى و آقاى باریک بین‏

حدود اختیارات: به قدر معاش و ایصال زائد

433- گیرنده: مروج الاحکام آقا سید على موسوى قزوینى- در گرمسار هستند ... 2/ ربیع الاول/ 90

معرّف: آقاى لاهوتى‏

حدود اختیارات: ایصال دو ثلث‏

434- گیرنده: ثقة الاسلام حاج شیخ ابو القاسم روحانى خراسانى- به مشهد مى‏روند

... 19/ ربیع الاول/ 90

معرّف: آقاى خلخالى و مصطفى‏

حدود اختیارات: حسبیه و نصف‏

435- گیرنده: ثقة الاسلام سید فخر الدین فیض دزفولى‏

معرّف: ... «1»

حدود اختیارات: اجازه مرحوم آقاى بروجردى امضا شد

436- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى شیخ محمد على ربانى ... 22/ ربیع الاول/ 90

معرّف: آقاى صافى، آقاى شیخ غلام رضا باقریان‏

حدود اختیارات: حسبیه و ایصال دو ثلث‏

437- گیرنده: ثقة الاسلام حاج شیخ محمد حسین شریف نژاد ... 22/ ربیع الاول/ 90

معرّف: آقاى کریمى، آقاى حاج شیخ عبد اللَّه دارابى‏

حدود اختیارات: حسبیه، و ایصال دو ثلث‏

438- گیرنده: مروج الاحکام سید جواد حسینى ... 22/ ربیع الاول/ 90

معرّف: آقاى کریمى، آقاى حاج آقا نصر اللَّه شاه‏آبادى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال نصف سادات، دو ثلث امام‏

439- گیرنده: ثقة الاسلام حاج شیخ مراد على بختیارى- در سیستان هستند ... 3/ ربیع الثانى/ 90

معرّف: آقاى ... «2»

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال نصف سادات، دو ثلث امام‏

440- گیرنده: ثقة الاسلام شیخ محمد حسین جوادى ... 7/ ربیع الثانى/ 90

معرّف: آقاى آقا محمد فاضل و آقاى آقا شیخ حسین نورى- قم‏

حدود اختیارات: به قدر اعاشه‏

441- گیرنده: ثقة الاسلام آقا سید ابو الفضل خلخالى- در رشت مقیم است ... 8/ ربیع الثانى/ 90

معرّف: آقاى آقا شیخ صادق خلخالى و آقاى حاج آقا تقى خلخالى‏

حدود اختیارات: حسبیه، دو ثلث‏

442- گیرنده: ثقة الاسلام سید محمد هاشمى ... ربیع الثانى/ 90

معرّف: آقاى خلخالى، امضاى اجازه مرحوم آقاى حکیم‏

حدود اختیارات: حسبیه، دو ثلث‏

443- گیرنده: مروج الاحکام شیخ موسى روحانى جامى- جام مجاور افغان ... 13/ ربیع الثانى/ 90

معرّف: آقاى خلخالى‏

حدود اختیارات: حسبیه، دو ثلث‏

444- گیرنده: ثقة الاسلام حاج شیخ عبد اللطیف سمامى تنکابنى- رامسر ... 15/ ربیع الثانى/ 90

معرّف: آقایان اخوان مرعشى‏

حدود اختیارات: حسبیه، نصف‏

445- گیرنده: ثقة الاسلام حاج شیخ عبد الخالق دشتى- در گناوه ساکن ... 17/ ربیع الثانى/ 90

معرّف: آقایان راستى و ستارى‏

حدود اختیارات: حسبیه، دو ثلث‏

446- گیرنده: آقاى سید ابو طالب نظرى زاده- تاجر شیراز ... 19/ ربیع الثانى/ 90

معرّف: آقاى خلخالى‏

حدود اختیارات: وکیل در اخذ و ایصال هستند

447- گیرنده: ثقة الاسلام حاج شیخ موسى چشمه ایلخى- در جام هستند، مجاور افغانستان‏

... 23/ ربیع الثانى/ 90

معرّف: آقاى خلخالى و اجازه مرقوم آقاى حکیم‏

حدود اختیارات: ... «1»

448- گیرنده: ثقة الاسلام حاج سید محمد تقى حسینى سیستانى ... 25/ ربیع الثانى/ 90

معرّف: آقاى عرفانیان و آقاى شیخ محمود بیانى‏

حدود اختیارات: حسبیه و صرف نصف‏

449- گیرنده: ثقة الاسلام حاج شیخ عبد الحسین علامه لاهیجى ... 2/ جمادى الاول/ 90

معرّف: آقاى رودبارى، آقاى خائفى‏

حدود اختیارات: امضاى اجازه جمعى از علماء

450- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ محمد حسین اخترى ... 3/ جمادى الاول/ 90

معرّف: آقاى رحمانى و آقاى رضوانى‏

حدود اختیارات: حسبیه و ایصال ثلثین‏

451- گیرنده: ثقة الاسلام آقا شیخ على اکبر شمس‏آبادى ... 3/ جمادى الاول/ 90

معرّف: آقاى متقى و آقاى شریعتى‏

حدود اختیارات: حسبیه و ایصال ثلثین‏

452- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج سید عز الدین امام زنجانى ... 3/ جمادى الاول/ 90

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیه، نصف‏

453- گیرنده: آقاى حاج على مراد عباسى ... 3/ جمادى الاول/ 90

معرّف: آقاى منتظرى گفته‏اند: پنج نفر ایشان را توثیق کرده‏اند

حدود اختیارات: وکیل هستند در کازرون و حوالى و مجازند ثلث را اجازه دهند

454- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى سید میر ضیاء الدین کراماتى ... 13/ جمادى الاول/ 90

معرّف: آقاى سید محمد تقى کراماتى و آقا شیخ اسد اللَّه رفیعى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال تمام‏

455- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى سید میر مهدى کراماتى ... 13/ جمادى الاول/ 90

معرّف: آقاى سید محمد تقى کراماتى و آقا شیخ اسد اللَّه رفیعى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال سه ربع‏

456- گیرنده: مروج الاحکام سید شمس الدین شجاعى- در فریمان هستند ... 13/ جمادى الاول/ 90

معرّف: آقاى خلخالى‏

حدود اختیارات: حسبیه‏

457- گیرنده: سید الاعلام حاج سید محمد لواسانى- در مدینه ... 15/ جمادى الاول/ 90

معرّف: آقاى ستارى و یکى دیگر

حدود اختیارات: حسبیه، ثلثین‏

458- گیرنده: مروج الاحکام شیخ نجفعلى اردبیلى ... 17/ جمادى الاول/ 90

معرّف: آقایان اخوان مرعشى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال ثلثین‏

459- گیرنده: ثقة الاسلام حاج شیخ هادى روحانى ... 18/ جمادى الاول/ 90

معرّف: آقایان کریمى و حاج شیخ اسد اللَّه ربانى مازندرانى‏

حدود اختیارات: حسبیه، نصف‏

460- گیرنده: ثقة الاسلام حاج سید حسین مناقب ... 22/ جمادى الاول/ 90

معرّف: آقایان مسلمى و رضوانى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ثلثین‏

461- گیرنده: مروج الاحکام حاج شیخ على آقا محمودى- در شیراز خطیب و مدرس است‏

... 24/ جمادى الاول/ 90

معرّف: آقایان سید منیر الدین، آقا شیخ حبیب اللَّه و یوسفى شیرازیون‏

حدود اختیارات: حسبیه، ثلثین‏

462- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج شیخ عباس على ادیب اصفهانى ... 30/ جمادى الاول/ 90

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیه، ثلثین‏

463- گیرنده: حجة الاسلام آقا شیخ محمد کفعمى خراسانى ... 30/ جمادى الاول/ 90

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیه، نصف‏

464- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ على قاسمى مهرى- در شیراز هستند ... 5/ جمادى الثانى/ 90

معرّف: آقاى خلخالى، اجازه از مرحومین آقاى شیرازى و حکیم‏

حدود اختیارات: حسبیه، ثلث‏

465- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى سید عبد اللَّه معلم شوشترى ... 10/ جمادى الثانى/ 90

معرّف: آقاى سید عباس خاتمى و آقاى جمالى‏

حدود اختیارات: حسبیه به مقدار معاش‏

466- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى سید ابو طالب داودى شوشترى ... 10/ جمادى الثانى/ 90

معرّف: آقاى سید عباس خاتمى و آقاى جمالى‏

حدود اختیارات: حسبیه به مقدار معاش‏

467- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج سید میرزا حسن صالحى- در مشهد مدرس معتبرى هستند

... 12/ جمادى الثانى/ 90

معرّف: آقاى خلخالى نقل از جمعى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال ثلثین‏

468- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج سید فخر الدین آیة اللهى ... 21/ جمادى الثانى/ 90

معرّف: اجازه مرحوم آقاى حکیم امضا شد

حدود اختیارات: حسبیه، نصف‏

469- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج محمد حسن طهیرى ... 21/ جمادى الثانى/ 90

معرّف: آقاى لواسانى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ثلثین‏

470- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج میرزا ابو القاسم آشتیانى ... 21/ جمادى الثانى/ 90

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیه، ثلثین‏

471- گیرنده: مروج الاحکام حاج شیخ على سهرابى- در خمین ... 24/ جمادى الثانى/ 90

معرّف: آقاى پسندیده، و نیز مى‏شناسم‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال تمام‏

472- گیرنده: مروج الاحکام شیخ عباس عابدینى- تفت یزد ... 23/ جمادى الثانى/ 90

معرّف: آقاى خاتمى و اجازه آقاى شاهرودى‏

حدود اختیارات: اخذ به مقدار معاش‏

473- گیرنده: ثقة الاسلام حاج شیخ محمد على موحدى کرمانى ... 27/ جمادى الثانى/ 90

معرّف: آقاى لواسانى نوشته‏اند معروف به خوبى است‏

حدود اختیارات: حسبیه و ایصال ثلثین‏

474- گیرنده: ثقة الاسلام حاج شیخ ابو طالب اسلامى ... 27/ جمادى الثانى/ 90

معرّف: آقاى متقى و آقاى عالمى‏

حدود اختیارات: حسبیه و ایصال ثلثین‏

475- گیرنده: ثقة الاسلام آقا شیخ عبد الصمد مینا ... 5/ رجب/ 90

معرّف: آقاى آقا شیخ محمود قوچانى، آقاى آقا شیخ محمد رضا بروجردى‏

حدود اختیارات: حسبیه و ایصال ثلثین‏

476- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج آقا مجد الدین محلاتى ... 5/ رجب/ 90

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیه، نصف‏

477- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى شیخ على اکبر حسنى ... 8/ رجب/ 90

معرّف: آقاى محمدى و آقاى محفوظى از قم‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال ثلثین‏

478- گیرنده: مروج الاحکام آقا شیخ محمد رضا رحیمى اصفهانى ... 8/ رجب/ 90

معرّف: آقاى حاج شیخ عبد الجواد و آقاى آقا شیخ ابو الفضل خونسارى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال ثلثین‏

479- گیرنده: مروج الاحکام آقا شیخ على انصارى ... 8/ رجب/ 90

معرّف: آقاى سید محمد على روحانى، آقاى آقا شیخ احمد منتظرى، آقاى حجت‏

حدود اختیارات: حسبیه، ایصال ثلثین‏

480- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج شیخ جلال آیة اللهى یزدى ... 9/ رجب/ 90

معرّف: آقاى خاتمى‏

حدود اختیارات: حسبیه و ایصال نصف‏

481- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج سید عبد اللَّه ضیائى- آستانه اشرفیه ... 12/ رجب/ 90

معرّف: آقاى محمدى و آقاى محفوظى از قم‏

حدود اختیارات: حسبیه و ایصال نصف‏

482- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ عبد الرحیم شریعتى بهبهانى ... 29/ رجب/ 90

معرّف: آقاى شیخ محمد حسن مدرس، سید نصر اللَّه آیتى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ثلثین‏

483- گیرنده: عماد الاعلام آقاى سید على اکبر واعظ اصفهانى ... 30/ رجب/ 90

معرّف: آقاى حلیمى و آقاى خاتمى‏

حدود اختیارات: حسبیه، ثلثین‏

484- گیرنده: عماد الاعلام آقاى سید على حسینى مدنى مهرى ... 6/ شعبان/ 90

معرّف: آقاى آقا شیخ احمد دشتى، اجازه آقاى حکیم امضا شد

حدود اختیارات: به مقدار اعاشه و حسبیات‏

485- گیرنده: عماد الاعلام سید ابو تراب حسینى افغانى- در قلعه لوشا ... «1» ... 10/ شعبان/ 90

معرّف: آقاى سید عبد الحمید و آقاى سید سجاد افغانیان‏

حدود اختیارات: حسبیه و ثلثین‏

486- گیرنده: مروج الاحکام شیخ احمد حسین عالمى- در گرگان ... 10/ شعبان/ 90

معرّف: آقاى آقا شیخ على محمد آخوندى، محقق‏

حدود اختیارات: حسبیه و ثلثین‏

487- گیرنده: الفاضل آقا شیخ عبد الزهرا- در اهواز است ... 10/ شعبان/ 90

معرّف: اجازه مرحوم آقاى شاهرودى امضا شد

حدود اختیارات: و مجاز در اخذ حقوق است‏

488- گیرنده: ثقة الاسلام شیخ على شفقى طالقانى ... 13/ شعبان/ 90

معرّف: اجازه آقاى خوانسارى امضا شد

حدود اختیارات: ... «1»

489- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا محمد امامى کاشانى- در ایران ... 16/ شعبان/ 90

معرّف: آقاى توسلى محلاتى، آقاى آقا شیخ غلام رضا کنى‏

حدود اختیارات: ...

490- گیرنده: مروج الاحکام حاج سید على توسلى افغانى- در ایران است ... 17/ شعبان/ 90

معرّف: آقاى سجادى، آقاى شیخ حیدر على مدرس‏

حدود اختیارات: ...

491- گیرنده: مروج الاحکام حاج سید اسماعیل مهرى ... 27/ شعبان/ 90

معرّف: آقاى خلخالى و آقا مرتضى مهرى‏

حدود اختیارات: ما زاد را

492- گیرنده: ثقة الاسلام حاج میرزا على کاتبى- در عراق ... 28/ شعبان/ 90

معرّف: معروف است‏

حدود اختیارات: ثلثان‏

493- گیرنده: مروج الاحکام سید محمد کاظم ... صیام/ 90

معرّف: اجازه آقاى حکیم و آقاى نجفى‏

حدود اختیارات: ...

494- گیرنده: ثقة الاسلام سید محمد باقر مدرسى- در یزد هستند ... 13/ صیام/ 90

معرّف: آقاى خلخالى‏

حدود اختیارات: ثلثان‏

495- گیرنده: آقاى حاج محمد حسن ایمانیه شیرازى ... شهر شوال‏

معرّف: آقاى خلخالى‏

حدود اختیارات: وکیل در شیراز و حوالى‏

496- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج میرزا حسن ثقفى ... 8/ شوال/ 90

معرّف: معروف است‏

حدود اختیارات: نصف و حسبیه‏

497- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ محمد حسین مؤمنى- دزفولى ... 13/ شوال/ 90

معرّف: آقاى خلخالى‏

حدود اختیارات: ثلثین ایصال و حسبیه‏

498- گیرنده: آقاى حاج جواد آشورى ... 16/ شوال/ 90

معرّف: آقاى جعفرى اصفهانى‏

حدود اختیارات: در آمل هستند و وکیل این جانب در اخذ و ایصال هستند

499- گیرنده: مروج الاحکام شیخ محمد حسین بن شیخ مرتضى رُخشاد کرمانى- در کراچى‏

... 22/ شوال/ 90

معرّف: آقاى مدنى، آقاى راستى‏

حدود اختیارات: ... «1»

500- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید مرتضى حسینى مهرى- در مهر و اطراف آن‏

... 6/ ذى القعدة/ 90

معرّف: آقاى آقا سید عباس خاتمى، آقاى متقى‏

حدود اختیارات: ...

501- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج سید ابو الفضل تبریزى- خیابان باغ شاه تهران ... 7/ ذى القعدة/ 90

معرّف: آقاى لواسانى‏

حدود اختیارات: ...

502- گیرنده: مروج الاحکام سید ابو الفضل کاظمى- در شهر رى هستند ... ذى القعدة/ 90

معرّف: اجازه مرقوم آقاى بروجردى و توثیق آقاى خزعلى‏

حدود اختیارات: ...

503- گیرنده: سید الاعلام آقاى سید احمد موسوى کاشانى- در کاشان هستند ... 22/ ذى القعدة/ 90

معرّف: آقاى شیخ ابو الفضل خوانسارى، آقاى مسلمى‏

حدود اختیارات: ...

504- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ عبد العلى قرهى ... 24/ ذى القعدة/ 90

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات و صرف ثلث‏

505- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى شیخ محمد پاروى- در کهرلنگ ... 7/ ذى الحجه/ 90

معرّف: اجازه آقاى حکیم‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

506- گیرنده: ثقة الاسلام آقا شیخ على آقا خونسارى ... 13/ ذى الحجه/ 90

معرّف: آقایان اخوان مرعشى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ثلث‏

507- گیرنده: ثقة الاسلام حاج سید على آقا آتشى ... 13/ ذى الحجه/ 90

معرّف: آقایان اخوان مرعشى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ثلث‏

508- گیرنده: آقاى محمدى مهدى زمان ... ذى الحجه/ 90

معرّف: وکالت مرحوم آقاى بروجردى‏

حدود اختیارات: وکالت در کازرون، اخذ و ایصال و قبض رسید

509- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى شیخ محمد رضا نجفى نیشابورى- در نیشابور ... 15/ ذى الحجه/ 90

معرّف: امضاى اجازه آقاى شاهرودى‏

حدود اختیارات: ... «1»

510- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج شیخ کاظم ملک افضلى ... 21/ ذى الحجه/ 90

معرّف: امضا اجازه آقایان‏

حدود اختیارات: ...

511- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى سید ابو طالب محمودى گلپایگانى- تهران، خیابان منیریه است‏

... 21/ ذى الحجه/ 90

معرّف: آقاى فرید گلپایگانى‏

حدود اختیارات: ثلث سهم و تمام سادات‏

512- گیرنده: حجة الاسلام حاج شیخ محمد باقر محمدى (حاج آقا بزرگ)- در کنگاور هستند

... 22/ ذى الحجه/ 90

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: ثلث و حسبیات‏

513- گیرنده: حجة الاسلام حاج شیخ ابو الحسن شیرازى- در خراسان هستند (داماد آقا شیخ على محمد)

... 19/ محرم/ 91

معرّف: آقاى حکیمى و آقاى مروارید خراسانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

514- گیرنده: ثقة الاسلام حاج سید حسین جزائرى شیرازى- در شیراز امام جماعت‏

... 24/ محرم/ 91

معرّف: آقاى علوى شیرازى و آقاى دستغیب‏

حدود اختیارات: حسبیات، ثلثین ایصال‏

515- گیرنده: عماد الاعلام شیخ عبد الرحیم دهقانى خطیب- در کازرون است ... 24/ محرم/ 91

معرّف: آقاى محجوب و آقاى شب زنده دار

حدود اختیارات: حسبیات، ثلثین ایصال‏

516- گیرنده: عماد الاعلام سید حسین ناصرى زنجانى- در قم است ... 24/ محرم/ 91

معرّف: آقاى منتظرى، آقاى على احمدى میانجى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ثلثین ایصال‏

517- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج شیخ عبد الرحیم فیض گنابادى- در مشهد هستند (داماد مرحوم مقرر)

... 26/ محرم/ 91

معرّف: آقاى آقا شیخ محمد سبزوارى‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

518- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى حاج شیخ بیوک خاتمى زنجانى- امام جماعت در زنجان‏

... 4/ صفر/ 91

معرّف: آقاى حاج سید احمد زنجانى، آقاى شیخ موسى زنجانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ثلثان‏

519- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى آقا شیخ حبیب اللَّه مهمان‏نواز- در نیشابور مدرس محترم‏

... 12/ صفر/ 91

معرّف: آقاى انصارى خراسانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

520- گیرنده: ثقة الاسلام حاج شیخ جواد میبدى- در سنقر امام جماعت و مدرسه دارد.

... 12/ صفر/ 91

معرّف: آقاى آقا سید حسن طاهرى و آقاى خزعلى‏

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

521- گیرنده: ثقة الاسلام شیخ عبد اللَّه باقرى ... 19/ صفر/ 91

معرّف: اجازه مرحوم آقاى حکیم امضا شد، موثِّق «1» آقاى یزدانى‏

حدود اختیارات: حسبیات، ثلثین‏

522- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج شیخ محمد صادقى تهرانى ... 23/ ربیع الاول/ 91

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: حسبیات، نصف‏

523- گیرنده: عماد الاعلام آقاى حاج شیخ مهدى واعظى سبزوارى ... 3/ ربیع الثانى/ 91

معرّف: معروف هستند

حدود اختیارات: اخذ سهم و ایصال دو ثلث‏

524- گیرنده: حجة الاسلام آقاى آقا سید محمد صادق شریعتمدارى ... 3/ ربیع الثانى/ 91

معرّف: معروف هستند.

حدود اختیارات: اجازه اخذ سهمین و ایصال دو ثلث‏

525- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج سید على رضا زاهدى- در دولاب، مسجد سرآسیاب دولاب،

مسجد حجت ... 7/ رجب/ 91

معرّف: آقاى اشراقى و آقاى غروى تهرانى و آقاى لواسانى‏

حدود اختیارات: سهم و ایصال دو ثلث و حسبیات‏

526- گیرنده: مروج الاحکام آقاى سید محمد حسین ابطحى ... 21/ شعبان/ 91

معرّف: آقاى مشکینى و بعض دیگر

حدود اختیارات: به مقدار مصرف و ایصال زائد

527- گیرنده: ثقة الاسلام آقاى سید احمد احمدى مشهدى ... شهر صیام/ 91

معرّف: آقاى خلخالى‏

حدود اختیارات: حسبیه و ثلث‏

528- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج سید جمال الدین ملایرى ... ذى القعدة/ 91

معرّف: معروف، اجازه آقاى شاهرودى امضا شد

حدود اختیارات: حسبیه و ثلث‏

529- گیرنده: جناب آقاى دکتر ابراهیم یزدى- در امریکا هستند ... ربیع الثانى/ 95

حدود اختیارات: و مجاز در خمس از سهم‏

530- گیرنده: حجة الاسلام جناب حاج محمد على نسابه- در داراب ... 26/ جمادى الاول/ 95

معرّف: آقاى حائرى شیرازى و مکتوب آقاى محلاتى‏

حدود اختیارات: مجازند در اخذ و صرف نصف‏

531- گیرنده: حجة الاسلام آقاى حاج شیخ مصطفى حائرى- دلیجان ... 3/ جمادى الثانى/ 98

معرّف: آقاى آقا نجفى مرعشى، آقاى روحانى محلاتى‏

حدود اختیارات: در اخذ و صرف در معاش و صرف نصف بقیه‏
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد