swc

swc

دیدگاه امام در مورد مبارزه با مخالفین اسلام و انقلاب

دیدگاه امام در مورد مبارزه با مخالفین اسلام و انقلاب

 

1- تکلیف بر گسترش نهضت مستضعف در مقابل مستکبر

ما امیدواریم ، ما امید آن داریم که همه اقشار ملت های مستضعف به هم بپیوندند. ما از خدای تبارک و تعالی می خواهیم که مسلمین در تمام اقشار عالم بیدار شوند. مسلمین از تفرقه ، از اختلاف دست بردارند . من امیدوارم که شما جوانان پاکستانی که به دیدار من آمدید و هم پیوستگی خود را با نهضت ما اعلام داشتید . همه موفق و سالم باشید .

باید این نهضت در تمام عالم ، نهضت مستضعف در مقابل مستکبر در تمام عالم گسترده شود، ایران مبدا و نقطه اول و الگو برای همه ملت های مستضعف ، ملت های مستضعف ببینند که ایران با دست خالی و با قدرت ایمان و با وحدت کلمه تمسک به اسلام در مقابل قدرت های بزرگ ایستاد و قدرت های بزرگ را شکست داد. سایر اقشار ملت ها به این رمز اسلامی ، به این رمز ایمانی اقتدا کنند. در تمام اقشار عالم مسلمین بپا خیزند بلکه مستضعفین بپا خیزند وعده الهی که مستضعفین را شامل است و می فرماید که ما منت بر مستضعفین می گذاریم که آنها امام بشوند در دنیا و وارث باشند ، امامت حق مستضعفین است. وراثت از مستضعفین است . مستکبرین غاصبند، مستکبرین باید از میدان خارج بشوند . ما مستکبرین ایران را از صحنه بیرون کردیم و به جای آن مستضعفین نشستند.

صحیفه نور، جلد 6، ص 168

 

2- چرا مسلمین بر ضد مستکبرین قیام نمی کنند؟

مسلمین را چه شده است که در این مسائل که مربوط به اسلام است و مربوط به حیثیت مسلمین است ساکت نشسته اند . تماشاچی شده اند ؟ ما احتیاج به کمک های جندی و کمک های ارتشی نداریم و ما خودمان حساب اینها را پاک خواهیم کرد ، لکن تاسف دارد که مسلمین بی توجه هستند به این مسائل اسلامی ، بی توجه هستند به قرآن کریم عمل نمی کنند به صریح قرآن کریم که فرموده است که : اگر یک طایفه ای ولو مسلم باشد اگر چنانچه حمله کرد بر طایفه دیگر از مسلمین ، بر مسلمین لازم است که از آن طایفه مظلوم دفاع کنند . چرا خبرگزاری های خودشان را نمی فرستند و ببینند مسائلی که در ایران واقع شده است ، مصائبی که در ایران واقع شده است ؟ و چرا اگر خبرگزاری هایی باشد و اطلاع بدهد به آنها در رادیوهای آنها منعکس نمی شود؟ این سکوت مرگبار چیست که در مسلمین است ؟ شما گمان می کنید که مطرح عراق و ایران است و صدام است و مملکت ایران ؟ قضیه این نیست . نه مطرح یک کشور . مطرح تمام کشورهای اسلامی است ، مطرح مستضعفین جهانند . آن چیزی که آنها می خواهند این است که مسلمین متفرق باشند و آنها حکومت کنند به این مسلمین. آنها تمام جوان های ما را به تباهی بکشند . آنها به ایران فقط نظر ندارند. آنها به همه بلاد مسلمین ، به همه بلادی که تحت سلطه اسلام باید باشد آنها نظر دارند . لکن می بینند که اگر یک میلیارد مسلم با هم مجتمع بشود و آن معنایی که در سی و پنج میلیون جمعیت ایران تحقق پیدا کرد و ضربه زد به آنها ، آن چنان ضربه ای که تا آخر سر خودشان را نمی توانند بلند بکنند، اگر یک میلیارد جمعیت مسلمین این طور بشوند چه خواهد شد؟ آنها برای جلوگیری از این معناست که این معناست که این جنگ ها را به پا می کنند. چرا باید دولت های اسلامی این طور از هم منفصل باشند و جدا باشند ؟ چرا باید  دولت های اسلامی توجه به مسائلی اجتماعی و سیاسی اسلام نداشته باشند؟ چرا باید ممالک اسلامی توجه نداشته باشند که نقطه نظر آنها اسلام است نه ایران ؟ ملت ها همه توجه دارند ، چرا دولت ها توجه ندارند ؟ تا کی باید ما و دولت های ما تحت سلطه اجانب باشیم ؟ تا کی باید مستشاران آمریکا و شوروی به ما حکومت کنند؟ تا کی باید یک گروهبان شوروی ، یک گروهبان انگلیسی ، یک گروهبان آمریکایی بیاید و به ارتش ما حکومت کند ؟ ما آنها را بیرون کردیم شما هم بیرون کنید . سایر ممالک اسلامی هم بیرون کنند. ما آنهایی که تشتت ایجاد می کنند در ایران به جای خودشان نشانده ایم و می نشانیم . سایر ممالک اسلامی هم مکلفند به این که آنهایی که بر خلاف دستورات نبی اسلام ایجاد تشتت می کنند ، آنها را بگیرند و بیرون کنند و از بین ببرند . چرا نشسته ایم ما؟ چرا مسلمین نشسته اند ؟ چرا نهضت نمی کنند؟ چرا قیام نمی کنند مسلمین بر ضد مستکبرین؟ چرا مستضعفین جهان قیام نمی کنند بر ضد مستکبرین ؟ سیاه های آمریکا ما را تایید کردند لکن دولت های اسلامی اکثرا تایید نکردند. ملت ها در هر جا بودند ما را تایید کردند ، مسلمین ملت هاشان در هر جا بود ما را تایید کردند و این دولت غاصب بعث را ، بعث عراق را محکوم کردند ، لکن دولت ها این کار را نکردند . چه طور شده است دولت هارا ؟ چرا باید تا آخر اینها تحت فشار ظلم ابر قدرت ها تسلیم بشوند ؟ چرا باید افغانستان را آن طور کنند و مسلمین نشسته باشند ؟ چرا باید ایران را این طور کنند و مسلمین ساکت باشند ؟ نشسته اند که یکی یکی اینها را از بین ببرند . نوبت بعدی بشود؟

صحیفه نور، ج 13، صص 166، 167

 

  3- تکلیف ما مبارزه با ظلم هاست

و من امیدوار هستم که خداوند تایید کند ما را در این مقصدی که داریم ، لکن مهم این است که ما تکلیفی ادا می کنیم ، تکلیف ما این است که در مقابل ظلم ها بایستیم ، تکلیف ما این است که با ظلم ها مبارزه کنیم ، معارضه کنیم ، اگر توانستیم آنها را به عقب برانیم که بهتر و اگر نتوانستیم ، به تکلیف خودمان عمل کردیم . این طور نیست که ما خوف این را داشته باشیم که شکست بخوریم . اولا که شکست نمی خوریم ، خدا با ما است و ثانیا بر فرض این که شکست صوری بخوریم شکست معنوی نمی خوریم و پیروزی معنوی با اسلام است ، با مسلمین است ، با ماست. شما قدرتمند باشید و در مقابل همه مشکلات قیام کنید و وحدت خودتان را حفظ کنید . توجه به خدا را حفظ کنید ، از خداوند تعالی سلامت و سعادت همه شما را خواستارم و امیدوارم که با صحت و سلامت پیروزی پیدا بکنید و بر همه مشکلات غلبه کنید.

صحیفه نور ، ج 12 . صص 92و 93

 

4- ما باید با صلاح ایمان با قدرت ها مقابله کنیم

شما می دانید، در تاریخ دیدید که مسلمین صدر اسلام با یک وعده کم اما مجتمع و با ایمان غلبه کردند، در ظرف کمتر از نیم قرن بر تقریبا معموره آن وقت غلبه کردند برای این که با هم بودند و اسلحه ایمان در دست آنها بود. کی ما می خواهیم این اسلحه ایمان را - که کنار گذاشته است - به دست بگیریم و با این قدرت ها با اسلحه ایمان مقابله کنیم ؟ شما دیدید که یک ملتی که عددش کم و هیچ اسلحه نداشت و هیچ ابزار جنگی نداشت و هیچ نظامی گری نداشت و ابزار ایمان داشت و با ابزار ایمان غلبه کرد بر یک قدرت شیطانی که همه قدرت ها دنبال او بودند. نه همان ابر قدرت ها ، همه قدرت ها دنبال او بودند. این قدرت ایمان بود که یک مشت مردم را که هیچ نداشتند غلبه داد . این همان قدرتی بود که در صدر اسلام با یک ابزار کم غلبه کردند بر روم با آن بساط .

صحیفه نور، ج 19، ص 93

 

5- مبارزه با استعمارگران و مخالفین بزرگ اسلام ((آمریکا و انگلیس))

مهمترین و درد آورترین مساله ای که ملت های اسلامی و غیر اسلامی کشورهای تحت سلطه با آن مواجه است موضوع امریکاست . دولت آمریکا به عنوان قدرتمند ترین کشورهای جهان برای بیشتر بلعیدن ذخایر مادی کشورهای تحت سلطه ، از هیچ کوششی فروگذارنمی کند.

آمریکا دشمن شماره یک مردم محروم و مستضعف جهان است. آمریکا برای سیطره سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و نظامی خویش بر جهان زیر سلطه ، از هیچ جنایتی خودداری نمی نماید . او مردم مظلوم جهان را با تبلیغات وسیعش که به وسیله صهیونیسم بین الملل سازماندهی می گردد، استثمار می نماید. او با ایادی مرموز و خیانتکارش ، چنان خون مردم بی پناه را می مکد که گویی در جهان هیچ کس جز او و اقمارش حق حیات ندارند . ایران که خواسته است از هر جهت با این شیطان بزرگ قطع رابطه کند ، امروز گرفتار این جنگ های تحمیلی است . آمریکا عراق را وادار نموده است خون جوانان ما را بریزد او سایر کشورهای تحت نفوذش را وادار نموده است تا ما را با حصر اقتصادی از پای در آورد مع الاسف اکثر کشورهای آسیایی هم با ما سر ستیز برداشته . ملتهای مسلمان باید بدانند که ایران کشوری است که رسما با آمریکا می جنگد و شهدای ما این جوانان و دلاوران ارتش و سپاه از ایران و اسلام عزیز در مقابل آمریکا دفاع می کنند . پس ذکر این مسئله ضروری است که درگیریهای غرب کشور عزیز ما درگیریهایی است از جانب آمریکا که گروه های از خدا بی خبر وابسته . هر روز ما را با آن مواجه کرده اند و این به محتوای انقلاب اسلامی ما مربوط می شود که بر پایه استقلال واقعی بنا گشته است . چه اگر ما با آمریکا و یا سایر ابر قدرت ها و قدرت ها کنار آمده بودیم . گرفتار این مصائب نبودیم ولی مردم ما دیگر به هیچ وجه حاضر نیستند تن به خواری و ذلت دهند و مرگ سرخ را به زندگی ننگین ترجیح می دهند . ما برای کشته شدن حاضریم و با خدای خویش عهد نموده ایم که دنباله روی امام خود سیدالشهدا (ع) باشیم . ای مسلمانانی که در کنار خانه خدا به دعا نشسته اید ! به ایستادگان در مقابل آمریکا و سایر ابر قدرت ها دعا کنید و بدانید که ما با عراق جنگی نداریم و مردم عراق پشتیبان انقلاب اسلامی ما هستند . ما با آمریکا در ستیزیم و امروز دست آمریکا از آستین دولت عراق بیرون آمده است و به امید خدا این ستیز تا استقلال واقعی ادامه دارد که بارها گفته ام ما مرد جنگیم و تسلیم برای مسلمانان معنا ندارد . ای کشورهای بی طرف ! شما را به شهادت می طلبیم که آمریکا قصد نابودی ما را دارد ، کمی به خود آئید و ما را در هدفمان کمک کنید . ما به شرق و غرب به شوروی و آمریکا پشت کرده ایم تا خود ، کشور خود را اداره کنیم ، آیا حق است تا این چنین مورد هجوم شرق و غرب واقع شویم ؟ با اوضاع فعلی جهان این یک استثنای تاریخی است که با مرگ و شهادت و شکست ما ، مطمئنا هدف ما شکست نمی خورد . بارها گفته ام که گروگان گیری توسط دانشجویان مسلمان و مبارز و متعهد ما عکس العمل صدماتی است که ملت ما از آمریکا خورده است . اینان فعلا با باز پس دادن اموال شاه معدوم و لغو تمام ادعاهای آمریکا علیه ایران و ضمانت به عدم دخالت سیاسی و نظامی آمریکا در ایران و آزاد گذاشتن تمامی سرمایه های ما آزاد می گردند که البته این امر را محول به مجلس اسلامی نموده ام تا آنان به هر نحو که صلاح می دانند عمل نمایند. با اینان در ایران به بهترین وجه رفتار شده است ولی تبلیغات آمریکا و اقمارش از هیچ دروغ و افترا و تهمتی در این مورد فروگذار نکردند. در حالی که امریکا و انگلیس به فرزندان عزیز ما بدترین اهانت ها و شکنجه های جسمی و روحی را نمودند و هیچ مقام رسمی ای در مجامع بین المللی از این دوستان عزیز ما دفاع ننمود و هیچ کس آمریکا و انگلیس را در مقابل این رفتار وحشیانه ، محکوم نکرد . از خداوند متعال آزادی و استقلال و جمهوری اسلامی را برای تمام ملت های دربند آرزومندیم.

صحیفه نور. ج 13. ص 83. 21/6/1359

 

6- مقابله مسلمین با مخالفان ، با استفاده از سلاح ایمان

یک فردی که با قوه ایمان پیش می رود با افراد زیادی که همان قوه دارند لکن ایمان ندارند این مقابله می کند . در اسلام اگر ملاحظه کرده باشید . در بعضی از جنگها که پیش آمد برای مسلمین و یک عده کمی بودند تمام قوایشان به حسب آن طوری که در تاریخ هست ظاهرا سی هزار بود و پیشقراول لشکر روم ظاهرا بود . پیشقراولشان شصت هزار بود و دنبالش هشتصد یا هفتصد هزار جمعیت با ساز و برگهایی که آن وقت روم و ایران داشتند این کتیبه آنها یعنی پیشقراولهای آنها وقتی که روی آوردند که شصت هزار ظاهرا بود . یکی از سردارهای اسلام گفت که من با سی نفر می روم با اینها مقابله می کنم با سی عدد و ما اگر اینها را ترساندیم و سی نفرمان رفت و شصت هزار نفر را عقب نشاند . این چشم زخم اسباب این می شود که اینها آن لشکر بزرگشان هم شکست بخورد . خوب اشخاصی که آنجا بودند گفتند سی تا آخر نمیشود . شصت هزار نفر با سی نفر ؟ بالاخره قرار شد شصت هزار نفری . هر نفرمقابل هزار نفر و شکست دادند اینها را و این اسباب این شد که لشکر روم که تهیه دیده بود و هشتصد هزار هم دنبالش بود . ان هم شکست بخورند و بروند سراغ کارشان . این قوه ایمان است یعنی یک مومنی که اگر بکشد . بهشت می رود و از اینجا بهتر است ، با یک همچو حربه ای که حربه ایمان است . این دیگر ترسی از این ندارد که کشته بشود این شهادت را برای خودش سعادت می داند . آنهایی که مقابل شما هست . برای دنیا می زنند . انهایی که اعتقاد به ماورای طبیعت ندارند ، اعتقاد به قیامت ندارند ، اعتقاد به بهشت و جهنم ندارند ، آنها برای همین دنیاست ، می خواهند دنیایشان درست بشود . خوب کسی که می خواهد هی خودش را حفظ کند که غلبه کند و دنیایش چه بشود. اما این آدمی که برای خدا ، این آدمی که برای مقصد الهی قدم بر می دارد و وارد میدان می شود ، این آدم برای دنیا نیست تا این که لرزه ای در قلبش بیاید . این برای خداست.

صحیفه نور. ج12 . ص45

 

7- ما مکلفیم به مبارزه با مخالفین اسلام و ملت

وعمده مطلب این است که ما تکلیفی داریم ، ما مکلفیم ، خدا به ما تکلیف داده است که با این مخالفین اسلام و مخالفین ملت اسلام مبارزه کنیم یا پیش می بریم . یا نمی بریم اگر پیش بردیم که الحمدلله، هم ما به تکلیفمان عمل کرده ایم و هم پیش بردیم و اگر هم مردیم و کشته شدیم . به تکلیفمان عمل کردیم . ما چرا بترسیم . ما شکست نداریم ، شکست برای ما نیست برای این که از دو حال خارج نیست یا پیش می بریم که پیروز هم شدیم یا پیش نمی بریم که پیش خدا آبرومندیم . اولیا خدا هم شکست می خورند . حضرت امیر در جنگ معاویه شکست خورد ، این که حرف ندارد . شکست خورد ،. امام حسین سلام لله علیه هم در جنگ با یزید شکست خورد و کشته شد اما به حسب واقع پیروز شدند آنها ، شکست ظاهری و پیروز واقعی بود . اگر ما ها هم که برای خدا می خواهیم کار کنیم شکست هم بخوریم ، تکلیف را عمل کردیم و به حسب واقع هم پیروزی با ما خواهد شد.

صحیفه نور، ج 9 . ص 22

 

8- مقابله ملت ایران با تمام قدرت ها

شما مثل این که از انقلاباتی که در دنیا واقع شده است ، کم توجهش کردید و انقلاب مثل یک تبدیل مثلا نخست وزیری با یک رئیس جمهور می دانید . شما می دانید که این انقلاب ایران یک انقلاب نمونه است . از حیث این که انقلاب هایی که در دنیا بوده است و در این صد سال اخیر زیاد هم بوده است ، آنها با یک کودتای نظامی بسیاری از اوقات واقع می شده است یک قدرت شیطانی می رفته است . یک قدرت شیطانی دیگر جایش می آمده است . به مجرد این که انقلاب می شده است و این کودتا تحقق پیدا می کرده است ، در دست و دهان و قلم همه را می شکستند . در همین چند روز که ملاحظه می کنید یک انقلاب در یکی از ممالک واقع شده است و دنبالش به طوری که رسانه ها می گفتند  تمام مطبوعات تعطیل ، تمام فعالیتهای سیاسی تعطیل . تمام احزاب تعطیل و خفقان برای همه . و باز انقلاباتی که در دنیا شده است مثل انقلاب اکتبر ، انقلاب فرانسه . اینها در سالهای طولانی . تا سالهای طولانی دنبالش زحمت ها ، قحطی ها و کشتارهای چند میلیونی.

صحیفه نور، ج10. ص98

 

9- طریق مبارزه انبیاء قیام بر ضد مستکبرین بوده است

سابقا یک مطلبی بود که علمی بود که اگر اجتماع کنند مردم با هم اگر یک ملتی با هم اجتماع بشود نمی شود جلویشان را بگیرند روی آن مساله علمی ای که داشتند و دید سیاسی که داشتند نمی گذاشتند اقشار با هم نزدیک بشوند ما ها را از دانشگاهی ها همچو دور کردند که ماها آنها را تکفیر می کردیم آنها ما را تحمیق می کردند آنها می گفتند این دسته -عرض می کنم- که عمال دربار هستند، آخوند یعنی درباری ،آخوند یعنی انگلیسی.اصل دین را اینها دین را آنکه به جا آورند برای افیون است دین اینها قدرتمندها ایجاد کرده اند و دینی را که اینها ایجاد کرده اند قدرتمندها بودند برای این که مرد را خواب بکنند و آنها قدرت خودشان را اعمال بکنند که مبادا توده ها بر ضد قدرتمند ها چیره بشوند اینها با وعده بهشت و با وعده این طور چیزها مردم را آرام می کنند لالایی می گویند برای مردم ، مردم را بیهوش می کنند و قدرتمندها مردم را می چاپند در صورتی که اگر هر منصفی به تاریخ انبیا مراجعه کند می بیند که انبیا بودند که توده ها را بیدار می کردند بر ضد دولتها خوب این موسی علیه سلام است که توده مردم را یک آدم شبان با یک عصا راه افتاد توده مردم را بیدار کرد بر ضد فرعون نه فرعون موسی را درست کرد برای خواباندن آنجا موسی مردم را تجهیز کرد برای اینکه جلوی قدرتمند ها را بگیرد این تاریخ اسلام که دم دستمان است و همه شما می دانید که این طور نبود که قدرتمندهای قریش حضرت رسول را درستش کرده باشند و دین اسلام را درست کرده باشند برای اینکه توده ها را خواب کنند این حضرت رسول بود که توده ها را بیدار کرد ، گداها را بیدار کرد ، صعلوک را بیدار کرد ، فقرا را بیدار کرد و بر ضد این چیزها قیام کرد بر ضد قدرتمندها جنگهای پیغمبر همه با قدرتمندها بوده این طرف عبارت از یک عده بی ساز و برگ یک عده توده مردم فقرا و ضعفا و مستضعفین و مستکبرین وعرض بکنم که دارای کذا و کذا آن تبلیغات آنها به قدری بوده است که شاید در بین خود ماها و شاید در بین جوان های ما این معنا را به باور رسانند به ثبت رسانند که خیر، اصل دین برای همچین چیزی است در صورتی که اصل مطلب بوده است در خارج همه می دانند که عکس مطلب بوده است همیشه نزاع ما بین پیغمبرها از توده ها شروع شده بر ضد مستکبران ، برضد قدرتمندان از آن رو (( این روحانیون طرفدار دولتها هستند شما اگر سوابق را ما یادمان نیست چه برسد به شما ولکن من از اول دولت رضا شاه تا حالا یادم هست و وارد در جریان بودم و مطلع بودم شما البته اکثرتان یادتان نیست از اولش از بین ما شاید بعضی هایتان آنکه با این قدرت شیطانی در طول این پنجاه و چند سال مخالفت کرد روحانیون بودند تمام جبهه های سیاسی کنار بودند گاهی ممکن بود یک کلمه ای در خارج اینها بگویند اما آنکه در داخل ، در داخل مملکت قیام کردند بر ضد رضا شاه علمای تبریز بودند یک وقت هم علمای خراسان بودند یک وقت هم علمای اصفهان بودند که در قم جمع شدند که ما همه اش را حاضر بودیم آن که در مجلس مخالفت می کرد جبهه ملی نبود مدرس بود نهضت آزادی نبود مدرس بود که می ایستاد بر خلاف آنجا اینها آنوقت چیزی نبودند کاری نداشتند به این کارها بعد که چیز شد خوب آنها حالا هستند ما کاری با آنها نداریم اما قضیه این است که تبلیغات بر ضد روحانیت بوده است و این تبلیغات برای خاطر این بوده است که آنها می خواستند که این جناح روحانی را از مردم جدا بکنند تا نتوانند اینها با هم مجتمع بشوند و تا نتوانند منافع اینها را در اختیار بگیرند این قضیه تز آنها و جهات سیاسی و علمی .

صحیفه نور . ج 6، صص30و 31و 32

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد